پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب سینمایی

حوزه/ کتاب "رقصیدن با خاک" به قلم سعید نجاتی، فیلمساز قمی که با موضوع مروری بر سینمای ابوالفضل جلیلی تابستان امسال منتشر شده، به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه این کتاب به قلم سعید نجاتی و با همکاری علیرضا رواده تالیف شده و طراحی جلد آن را که به بررسی سینمای ابوالفضل جلیلی از منظر نئوفرمالیسم می پردازد، مجید برزگر برعهده داشته است.

دکتر احمد الستی، مدرس و پژوهشگر پیشکسوت سینما نیز در بخشی از یادداشت خود بر این کتاب آورده است: "مولف در این کتاب با تاکید بر سبک، نقش پیرنگ، اهمیت دکوپاژ، کارکرد صدا و بازیگری به صورت منظمی به خوانش فیلم های مورد نظر خود می پردازد. تقسیمات درونی هر فصل به طرح داستان، ساختار روایت، الگوی گسترش پیرنگ، سبک فیلم و تقسیمات دکوپاژی اختصاص یافته است. او نقش زمان تولید هر فیلم را در شرایط جامعه ای در حال تحول ندیده نگرفته است و در نتیجه به فعالیت هنری فیلمسازی پرداخته است که دغدغه طرح مشکلات اجتماعی را در ذهن دارد..."

لازم به ذکر است که چاپ این کتاب را انتشارات سیراف برعهده داشته و پخش آن توسط نشر آبان صورت می گیرد.

گفتنی است، سعید نجاتی متولد ۱۳۶۰، نویسنده، کارگردان، پژوهشگر و مدرس سینماست که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بهترین فیلم کوتاه این رویداد را برای فیلم "دابر" دریافت کرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha