پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

حوزه/عضو خبرگان رهبری گفت: انبیای الهی بشریت را از گمراهی و جهالت نجات دادند و مسیر سعادت و کمال را به انسان‌ها نشان دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: خداوند عالم با این‌که کمال مطلق هستند اما بااین‌حال انسان‌ها را برای عبودیت آفریده‌اند.

وی ادامه داد: عبودیت نردبان اوج است و انسان که در ابتدای خلقت، جهل محض است آفریده شد تا به مقامات بالاتر رسیده و مظهر صفات جلال و جمال الهی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توکل تأکید کرد: انسان باید از عالم ملک جداشده و به عالم ملکوت برسد و این کار نیاز به راهنما کننده‌هایی دارد که دست ما را بگیرند و ما را به ملکوت ببرند.

وی ادامه داد: در قرآن کریم نیز در سوره حدید در خصوص علت نزول قرآن آمده است: هُوَ الَّذِی ینَزِّلُ عَلَیٰ عَبْدِهِ آیاتٍ بَینَاتٍ لِیخْرِجَکمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ بِکمْ لَرَءُوفٌ (اوست خدایی که بر بنده خود آیات قرآن روشن‌بیان را نازل می‌کند تا شمارا از ظلمات (جهل و عصیان) بیرون آرد و به نور (علم و ایمان) رهبری کند و خدا بسیار در حق شما مشفق و مهربان است)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توکل ابراز داشت: در این میان این سؤال به میان می‌آید که چگونه از ظلمات به سمت نور و سعادت حرکت کنیم این راه را پیامبر اکرم (ص) نشان می‌دهند، در واقع خداوند انبیاء الهی را برای هدایت انسان‌ها فرستاده است .

وی خاطرنشان کرد: اگر انبیا نبودند بشریت راه درست و صحیح را از هم تشخیص نمی‌داد و در جهالت می‌ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha