شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیرممد

حوزه/ کتاب «شیرممد» نوشته فضل الله صابری که به خاطرات حاج محمد سلمانی خوراسگانی از همرزمان شهید حاج حسین خرازی می‌پردازد، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «شیرممد» حاصل گفت‏وگوی 37 جلسة سه ساعتی آقای محمدعلی محمدی (م. ریحان)، در سال‏های 1387 و 1388 با محمد سلمانی خوراسگانی، فرمانده گردان امیرالمؤمنین(ع) لشکر 14 امام حسین(ع) از استان اصفهان، است.

این کتاب به کوشش و قلم فضل ‏الله صابری «صابر» و با همکاری آقای رضا اعظمیان جزی ضمن تحقیق و طی فرایند طولانی بررسی جدی آثاری قابل وثوق درباره موضوعات بیان‏ شده و گفت‏ وگو با افراد زنده مطلع، نوشته و تدوین شده و به‏ صورت کتاب حاضر درآمده است.

بیشترین وجه تمایز این کتاب با کتب دیگرِ از این دست، بیان منتقدانه و منصفانه عملکردِ خود و برخی از تصمیم‏ سازان و تصمیم‏ گیران عملیات گوناگون در آفند و پدافندهاست که می‌‏تواند با توجه به زوایای پنهان نقل‏ شده در بسیاری از سرفصل‏‌های آموزش نظامی تأثیرگذار باشد.

محمد سلمانی خوراسگانی از رزمندگان قدیمی و شجاعِ خوراسگان اصفهان است. که به‏ سرعت جایگاه خویش را در لشکر 14 امام حسین، از معاون گروهان به فرماندهی آن و از معاونت گردان به فرماندهی گردان و سپس معاون آموزشی لشکر و بعد جانشین فرماندهی یکی از تیپ‏‌ها، ارتقا داد. خود او می‏‌گوید: «از بارزترین الطاف خداوند در حق من آن است که سردار شهید حاج‏حسین خرازی را فرمانده و الگوی من قرار داد.»

و سردار شهید حاج‏ حسین خرازی، فرمانده لشکر امام حسین، در وصف او بیان می‌‏کند‏: «الحمدلله گردان حضرت امیر (امیرالمؤمنین(ع)) چیزی کم ندارد. این گردان فرمانده خیلی خوب و باسابقه‏‌ای چون برادرِ عزیزمان محمد سلمانی (خوراسگانی) را دارد که من به ایشان شیرممد می‏‌گویم و ان‏شاءالله در میدان جنگ همچون شیر می‏‌خروشد و می‏‌درخشد و می‏‌جنگد و انصافاً همین‏طور هم بوده است و درست هم می‏‌گویم.»

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha