جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 892012
۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کتاب

حوزه/ کتاب «اولین‌ها در گام دوم» نوشته فاطمه شریفی نعمت آباد به تشریح فرازهایی از بیانیه گام دوم و پیوند آن با سبک زندگی و منش شهدای مدافعان حرم در قالب داستانی و نگاهی به زندگی چند شهید والامقام مدافع حرم پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه کتاب «اولین ها در گام دوم» نوشته فاطمه شریفی نعمت آباد با مقدمه ای به تشریح فرازهایی از بیانیه گام دوم و پیوند آن با سبک زندگی و منش شهدای مدافعان حرم در قالب داستانی و نگاهی به زندگی چند شهید والامقام مدافع حرم پرداخته است.

شریفی نویسند کتاب در بخشی از مقدمه آورده است: «امروز نیز همچنان کوته نظری و قدرت طلبی از سوی نظام منفور جهان ادامه دارد و استقلال این مرز و بوم را هدف قرار داده اند. بر این اساس اگر دفاع مقدس، ارزش ها و فرهنگ برآمده از آن نبود، امروز نیز دفاع از حرم برای عقب راندن دشمن به این شکوه و زیبایی توسط سربازان و دلدادگان دهه ۶۰ و ۷۰ رقم نمی خورد و بار دیگر سپاهی از ایستادگی فراتر از مرزها قد علم نمی کرد.»

این اثر در ۸ فصل با عناوین تجلی انسانیت در سایه خداباوری، صیانت از اخلاق و هوشیاری اجتماعی، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در جامعه، مدافع سنگر همبستگی و خدمت به مردم، پاسداری از نهاد خانواده، مبارزه با فساد و حراست از بیت المال، ستون شفافیت و دفاع از استقلال و آزادی و مرز داران و مدافعان عزت ملی تدوین شده است.

کتاب «اولین ها در گام دوم» که در سال ۹۸ همزمان با فجر چهل و یکم رونمایی شد در ۸۴ صفحه با قیمت ۱۲ هزار تومان توسط انتشارات چشم و چراغ به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است؛ پیش از این کتاب «اگر به جبهه رفته بودم» نیز از این نویسنده چاپ و منتشر شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha