جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر شما/ طلاب جهادی پای کار مبارزه با ویروس کرونا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، تولید ماسک، گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی، حضور در بیمارستان ها برای کمک رسانی به بیماران کرونایی، تجهیز و تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی را از فعالیت های جهادی طلاب استان اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که از زمان شیوع کرونا، طلاب و روحانیون چهارمحال و بختیاری خدمات زیادی در عرصه جهاد سلامت انجام داده اند، گفت: از جمله این خدمات راه اندازی کارگاه تولید ماسک با حضور طلاب و روحانیون استان و تولید روزانه ۶۰۰ عدد بوده است. همچنین این مسأله مورد استقبال بسیار خوب خیرین و دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت و خیرین کمک های خوبی در بحث پیشتیبانی و تهیه لوزام مانند چرخ خیاطی انجام دادند.

مدیر حوزه علمیه استان چهار محال و بختیاری دیگر اقدامات خدماتی طلاب جهادی استان در عرصه جهاد سلامت را گندزدایی و ضدعفونی معابر، خیابانها، ایستگاه های اتوبوس، حضور در بیمارستان ها برای کمک رسانی به بیماران کرونایی، تجهیز، تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی عنوان کرد و گفت: این کارها در عین رعایت موازین بهداشتی و با وجود خطرات بسیار زیاد از سوی طلاب و روحانیون در حال انجام است.

وی ادامه داد: در ادامه همین مسأله نمایندگی ولی فقیه در استان با همراهی و کمک طلاب و روحانیون از معیشت و رسیدگی به نیازمندان غافل نبوده و در همین رابطه تعداد زیادی از اقلام و بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند نیز توزیع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در ادامه افزود: طلاب و روحانیون استان در کنار خدمات اجتماعی و فعالیت در عرصه جهاد سلامت از تحصیل در فضای مجازی غفلت نکرده اند.

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که در این رابطه یکی از فعالیت های اساتید مدارس علمیه با بارگذاری صوت های دروس در کانال ایتا است و طلبه ها ضمن گوش دادن صوت دروس، تقریرات درس را می نویسند، اظهار کرد: این برنامه ها روزانه با مشارکت ۱۰ مدرسه، ۷۰۰ طلبه و ۶۰ استاد صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی اضافه کرد: بارگذاری منبرهای مناسبتی و کوتاه، درس های اخلاق بزرگان دین و فعال بودن گروه های تبلیغی در فضای مجازی از دیگر فعالیت های حوزه استان است.

مدیر حوزه علمیه استان چهار محال و بختیاری افزود: در تلاش هستیم این برنامه ها که به صورت جدی در فضای مجازی مورد استقبال طلاب قرار گرفته، بعد از پایان بحث کرونا هم پیگیری شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha