پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر شما/ طلاب جهادی سراسر کشور در خط مقدم مبارزه با کرونا

حوزه/ کفن و دفن اموات کرونایی به دلیل انتقال بیماری مسئله بسیار خطرناکی است، ولی روحانیون براساس رسالت ذاتی خود در این امر جهادی شرکت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فعالیت جهادی طلاب و روحانیون استان زنجان گفت: از زمان شیوع کرونا و تعطیلی دروس، طلاب و روحانیون، مردم و وزارت بهداشت را در امر مبارزه و خدمات دهی تنها نگذاشته و وارد میدان شده و اقدام به فعالیت های جهادی و خدمات اجتماعی کردند.

مدیر حوزه علمیه استان زنجان افزود: از جمله خدمات اجتماعی و جهادی طلاب و روحانیون، ضد عفونی و گند زدایی مراکز تجاری، معابر، خیابان ها، امکان عمومی با حضور روزانه ۷۰ طلبه است. فعالیت های جهادی که از ۱۴ اسفندماه سال گذشته شروع شده، هر شب تا صبح ادامه داد.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت های جهادی طلاب می توان به بحث تجهیز، تغسیل، کفن و دفن بیماران کرونایی اشاره کرد. طلاب و روحانیون با از خود گذشتگی و علی رغم وجود همه نوع خطرات و کمترین امکانات وارد میدان شدند و اقدام به کفن و دفن اموات کرونایی کردند و این فعالیت همچنان تداوم دارد.

مدیر حوزه علمیه استان زنجان افزود: ۱۵ نفر از طلاب جهادی برادر و خواهر روزانه اقدام به کفن و دفن اموات کرونایی می کنند. در این کار همه جوانب و پروتکل بهداشتی به خوبی رعایت می شود تا جلوی هرگونه انتقال بیماری گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: حوزه استان در تلاش بود که طلاب و روحانیون جهادی در بیمارستانها به بیماران کرونایی خدمت کنند، البته به دلایلی با مخالفت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان مواجه شدند، ولی هر موقع مسئولین دانشگاه درخواست کنند، طلاب جهادی وارد میدان خواهند شد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha