شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام حسینی کیا

حوزه/عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این‌که استقبال از واردات، تولید را نابود می‌کند، گفت: دولت و مجلس در تحقق شعار سال باید به وظایف خود به‌خوبی عمل کنند.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: تولید و حل مشکلات موجود در مسیر آن، کلیدی‌ترین نکته‌ای که رهبر انقلاب در سال‌های اخیر بارها بر روی آن تأکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: جهش تولید می‌تواند به‌سرعت سایر مشکلات کشور را حل کند و کشور را در مسیر پیشرفت و آبادانی بیشتر قرار دهد.

حجت‌الاسلام حسینی کیا افزود: جهش تولید می‌توان مشکلات بیکاری در کشور را به‌صورت اساسی حل کند و در ادامه تأثیر بسزا و مطلوبی روی ازدواج جوانان بگذارد.

وی بیان داشت: در این زمینه همه دستگاه‌ها و مسئولان باید همدل و هم‌نظر شوند تا با این همدلی و یکدلی مشکلاتی که در مسیر تولید وجود دارد از بین برود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: دولت در این زمینه چند کار مهم را باید انجام دهد، در گام اول باید واحدهای نیمه فعال را فعال کرده و زمینه ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به چرخه‌ای اقتصادی را فراهم کند.

وی افزود: درزمینهٔ صادرات نیز دولت باید اصلاح رویه کند چراکه متأسفانه دولتی‌ها با گشاده‌رویی به استقبال واردات می‌روند و به‌صورت عمده اجناس وارد کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: علاوه بر این درزمینهٔ صادرات نیز دولت باید به‌صورت ویژه از صادرکنندگان حمایت کند و علاوه بر این نباید اجازه دهد که کالاهای نامرغوب صادر شود چراکه به نام و برند ایرانی ضربه جبران‌ناپذیری را وارد می‌کند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این‌که دولت دخالت بی‌مورد در صنعت نکند و علاوه بر این بخش خصوصی را رقیب خود نبیند چراکه برخی از دولتی‌های که واردات کننده هستند با بخش خصوصی میانه چندان خوبی ندارند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس به وظایف مجلس نیز درزمینهٔ تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی نیز باید خلأهای قانونی که درزمینهٔ تولید و صادرات وجود دارد را برطرف کند.

وی افزود: مجلس ضمن اصلاح قوانین دردسرساز و مشکل‌ساز که بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد، می‌تواند در وضع قوانین مالیاتی کمک‌حال تولید باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha