جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 892540
۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
سنگاپور دوره تعطیلی ۷۰ مسجد را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد

حوزه/ دکتر نظیرالدین عالی ترین مقام شورای مذهبی اسلامی سنگاپور گفت که تا زمانی که وضعیت بیماری در کشور بهبود نیابد، مساجد تعطیل خواهند بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، شورای مذهبی اسلامی سنگاپور  امروز سه‌شنبه (۲۴ مارس) اعلام کردکه تعطیلی هر ۷۰ مسجد در این کشور که ابتدا فقط برای دو هفته برنامه ریزی شده بود به طور نامحدود تمدید خواهد شد و تا اطمینان از جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

مفتی نظیر الدین محمد نصیر، عالی ترین مقام اسلامی سنگاپور در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: وقتی اولین بار در تاریخ ۱۲ مارس تعطیل شدن مساجد اعلام شد، این شورا گفته بود که مساجد تنها هنگامی که امری مسئولانه باشد و امنیت برای نمازگزاران برقرار شود مجددا بازگشایی می شوند.

 دکتر نظیر الدین گفت:  در آن زمان، کمتر از ۲۰۰ مورد در سنگاپور مبتلا به ویروس کرونا داشتم. اما اکنون تعداد موارد بیشتری مشاهده شده است. مانند دیروز که ۵۰۹ مورد داشته ایم و با دو مرگ همراه بوده است. به وضوح  اوضاع نه تنها بهبود نیافته است، بلکه بدتر نیز شده است.

این مقام شورای مذهبی اسلامی سنگاپور گفت:  از آنجایی که خطر برای جامعه همچنان بالاست، کمیته فتوا ادامه تعطیلی مساجد را تا اطلاع ثانوی توصیه کرده است.

دکتر نظیر الدین رئیس این کمیته است که احکام شرعی را برای مسلمانان صادر می کند، و تصمیم خود را با استناد به اصل اجتناب از آسیب و همچنین بستن درب اماکنی که منجر به خطر می شوند گرفته است.

تعطیلی به این معنی است که هیچ نماز جماعتی از جمله نماز جمعه در مساجد قابل اجرا نیست. این شورا گفت که براساس قوانین اسلامی، احتمال بیمار شدن و ترس از امنیت مردم، دلایل کافی برای عدم برگزاری یا حضور در مراکز عبادی است.

در این میان بسیاری از مسلمانان این کشور معتقدند که نماز جمعه را نباید به مدت سه هفته پشت سر هم تعطیل کرد ولی این شورا معتقد است با توجه به شرایط، اقامه نماز جمعه واجب نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha