پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 892671
۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
مسلمانان میانمار مساجد را به مبارزه با ویروس کرونا اختصاص دادند

حوزه/ دبیر شورای امور دینی اسلامی میانمار گفت که بیش از هزار مسجد و حتی مدارس دینی در سراسر کشور می توانند در مبارزه با ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، جامعه مسلمانان در میانمار روز چهارشنبه خواستار وحدت و همبستگی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا شدند، این درحالی است که تاکنون سه مورد مبتلا به ویروس در این کشور گزارش شده است.

تین مونگ تان ، دبیر شورای امور دینی اسلامی میانمار گفت که هزاران مسجد در سراسر کشور می توانند در مبارزه با ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرند.

وی در تماسی تلفنی با خبرنگاران گفت: بیش از ۱۰۰۰ مسجد در میانمار و همچنین چندین مدرسه دینی اسلامی وجود دارد. همچنین هتل ها، آپارتمان ها و ساختمان هایی متعلق به تجار مسلمان هستند که به پیشنهاد خودشان می توان از این مکان ها به عنوان قرارگاه های موقت مبارزه با کرونا استفاده کرد.

این نماینده مسلمانان افزود: این شورا به دولت های ملی و منطقه ای و وزارت بهداشت و ورزش اطلاع داده که در صورت لزوم می توان ساختمان های مذهبی را به بیمارستان ها و سایت های قرنطینه تبدیل کرد. شورا همچنین از جامعه محلی اسلامی خواسته است تا به افراد برگرداننده در قرنطینه در مکان های مربوطه کمک کنند

تان افزود: اکنون زمان آن است که ما دست به دست هم دهیم. با وحدت، ما می توانیم بر این وضعیت غلبه کنیم.

مقامات این کشور، اتباع میانماری را که از کشورهای همسایه مانند تایلند، چین و لائوس از طریق گذرگاه های مرزی به کشور بازگشتند، قرنطینه کرده اند.

 میانمار در اواخر سه‌شنبه سومین مورد مبتلا به ویروس کرونا را گزارش داد.

وزارت بهداشت، درمان و ورزش میانمار گفت: آزمایش یک مرد ۲۶ ساله میانماری که به تازگی به  بریتانیا سفر کرده و در ۲۱ مارس به کشور بازگشته مثبت بوده و در بیمارستان بستری شده است.

این کشور روز دوشنبه دو مورد از ابتلا به ویروس کرونا را در اتباعی که به آمریکا و بریتانیا سفر کرده بودند نیز گزارش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha