جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مصطفی ملکی-مدیر حوزه علمیه استان گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان گفت: کار تجهیز، تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی، بسیار سخت و خطرناک است، اما طلاب و روحانیون وارد میدان شده اند و ۱۰۰ نفر از طلاب جهادی در این عرصه فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فعالیت جهادی طلاب و روحانیون استان گلستان، گفت: حوزه های علمیه و روحانیت ثابت کرده اند که در همه عرصه ها یار و یاور مردم و نظام می باشند؛ در گذشته در سنگر دفاع مقدس و امروز در سنگر سلامت مشغول فعالیت و خدمت جهادی هستند.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به این که تعداد بسیار زیادی از طلاب و روحانیون در بیمارستان ها مشغول خدمت به بیماران کرونایی و یا شبانه روز در عرصه ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی فعالیت دارند، افزود: مردم این صحنه ها را می بینند و بیشتر دلگرم می شوند.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون گلستانی نیز وارد عرصه جهاد سلامت شده اند و کارهایی چون ضدعفونی معابر، اماکن تجاری، بازار و ... را انجام می دهند و همین فعالیت ها باعث شد استقبال خوبی از سوی مردم در جهت حمایت و پشتیبانی انجام بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهار کرد: کار تجهیز، تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی، بسیار سخت و خطرناک است، اما طلاب و روحانیون وارد میدان شده اند و  ۱۰۰ نفر از طلاب جهادی در این عرصه فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: فعالیت دیگری که از سوی طلاب و روحانیون جهادی استان صورت گرفته، تولید ماسک، توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی است که بعضا از سوی خیرین تهیه شده است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در ادامه افزود: در این استان ۲۱ مدرسه علمیه، ۱۰۰ استاد و تعداد زیادی طلاب وجود دارند که در کنار مسائل تبلیغی و جهاد سلامت، به مسأله آموزش و پژوهش نیز توجه ویژه ای دارند.

وی اظهار کرد: مسأله ای که نباید در این روزهای سخت کرونایی فراموش کرد، صبر و استقامت است. معتقدیم در جنگی قرار گرفته ایم که دشمنان این مرز و بوم طراح آن بودند. دشمنان ادعاهای واهی دارند و در بوق و کرنا می کنند که ما دوستان شما ایرانیان هستیم؛ اگر آنها ادعای دوستی با ملت ایران را دارند، پس چرا در این روزهای سخت تحریم ها را بیشتر کرده اند؟، چرا جلوی اقلام بهداشتی و دارویی را گرفته اند؟ این سؤالات و سؤالات دیگر هر انسان آزاده ای را به این فکر می اندازد که دشمن هر چه باشد، دشمن است و خواهان راحتی طرف مقابل نیست، پس باید در این مسأله صبور بود تا بتوانیم با همکاری هم راه برون رفت از این مسأله را پیدا کنیم و از این جنگ سخت هم به سلامت عبور کنیم.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha