پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تزریق نقدینگی هدفمند و رفع موانع تولید دو گام اساسی در تحقق شعار سال است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، با اشاره به آغاز سال جدید، اظهار داشت: امسال به برکت شروع سال جدید با مبعث حضرت رسول اکرم (ص) امیدواریم سال پر رونق و برکتی را در پیش داشته باشیم و با تلاش همه مسئولان و کادر درمانی کشور و همچنین عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) این بیماری مزمن و فراگیر از جهان به‌خصوص جهان اسلام رخ ببندد.

وی ادامه داد: هرچند که شیوع این بیماری موجب شده که به اقتصاد کشور صدمه وارد شود اما به‌هرحال انتظار می‌رود در ادامه سال با رفع این بیماری از کشور این مشکلات رفع شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی به نام‌گذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: همان‌طوری که رهبر انقلاب نیز در سخنرانی خودشان در آغاز سال جدید بیان کردند در سال ۹۸ با توجه به نام‌گذاری آن به نام رونق تولید تحرکات خوبی شد.

 وی ادامه داد: در سال ۹۸ خیلی از کارخانه‌هایی که تعطیل‌شده بودند با تمهیداتی که صورت گرفت بخشی از آن‌ها به حرکت درآمدند و از رکود خارج شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی ابراز داشت: اگر این حرکت شتاب پیدا کند و همان‌طوری که رهبر انقلاب فرمودند جهش پیدا کند، قطعاً در سال ۹۹ کارخانه‌ها و مراکز تولیدی در سراسر کشور می‌توانند یک حرکت عظیمی در راستای افزایش بهره روی و تولید داشته باشند.

نقش دولت در این زمینه تولید بسیار مهم است

وی نقش دولت در این زمینه را بسیار مهم و حیاتی برشمرد و ابراز داشت: کارهای اجرایی در کشور بر عهده‌ای دولت است و دولت می‌تواند با تزریق نقدینگی هدفمند و رفع موانع تولید تحقق شعار سال را عملیاتی کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تشویق تولیدکنندگان و حمایت از آن‌ها نیز اقدامات دیگری است که در راستای جهش تولید باید از سوی دولت اجرایی شود.

وی بر ضرورت از بین رفتن بروکراسی اداری درزمینهٔ تولید تأکید کرد و گفت: شاهد هستیم که درزمینهٔ تولید یک مسیر پرپیچ‌وخم اداری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌اند که همین کار عاملی برای عدم رغبت به تولید در کشور شده است.

مجلس با تغییر برخی از قوانین راه را برای سرمایه‌گذاری باز کند

نماینده ادوار مجلس بیان داشت: در این زمینه مجلس نیز باید ورود کرده و با تغییر برخی از قوانین راه را برای سرمایه‌گذاری درزمینهٔ تولید هموارتر کند.

وی جمعیت جوان کشورمان را یک پتانسیل خوب برشمرد و گفت: اگر با برنامه‌ریزی مناسب جوانان در مسیر کار قرار بگیرند و حمایت‌ها از تولیدکنندگان بیشتر شود قطعاً کشور به نقطه‌های خوبی خواهد رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی جلوگیری از قاچاق کالا به کشور را نیز مهم برشمرد و ابراز داشت: اگر جلوی ورود بی‌رویه و قاچاق کالا نیز گرفته شود قطعاً برخی از خلأهای موجود نیز برطرف می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha