پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: سبک زندگی حسینی دربردارنده والاترین فضایل انسانی همچون اخلاق، کرامت، شجاعت، صداقت و عزت نفس است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک سوم شعبان، سالروز ولادت با سعادت امام حسین(ع) و نیز تبریک اعیاد شعبانیه ابراز داشت: روز ولادت سیدالشهدا(ع) آن قدر مهم و دارای فضیلت فراوان است که روایت شده امام حسن عسکری(ع) در چنین روز فرخنده ای، روزه می گرفت و دعای مخصوصی قرائت می کرد.

وی افزود: امام حسین (ع) در نگاه اهل بیت(ع) و به خصوص پیامبر اکرم(ص) دارای چنان جایگاه والا و بی نظیری است که حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) درباره ایشان فرمودند که"حسین از من است و من از حسینم. خدا دوست دارد کسی که حسین را دوست بدارد. "

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: خواست و مشیت پروردگار عالم بر این تعلق گرفته که حضرت سیدالهشدا(ع) الگو و سرمشق همه بشریت باشد چنان که امیرالمومنین(ع) خطاب به فرزند دلبندشان امام حسین(ع) می فرمایند: "یا اباعبدالله تو از ازل الگو بوده ای"

وی با بیان این که سیدالشهدا(ع) مظهر شرافت، شجاعت، حریت و فضیلت است، اظهار داشت: ما اوج کرامت و عزت انسانی را در سبک زندگی و سیره حسینی می یابیم و اساساً سبک زندگی حسینی دربردارنده همه فضایل والای انسانی است.

این استاد حوزه همچنین گفت: علاوه بر شرافت، حق طلبی، آزادگی، حریت و شجاعت و کرامت، امام حسین(ع) مظهر والای اخلاق است چه آن که اخلاق مداری حضرت حتی در برخورد با دشمنانشان نمونه برجسته توجه ایشان به لزوم حفظ کرامت و عزت انسانی است؛ کرامتی که البته باید در مسیر بندگی خدای متعال قرار گیرد تا منشأ سعادت و هدایت بشریت باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha