پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد مصباحی

حوزه/ مسئول تیم مداخلات روانی اجتماعی جمعیت هلال احمر قم گفت: به همت تیم سحر جمعیت هلال احمر استان قم و با همکاری ۷۰۰ روانشناس از سراسر کشور ۶۶۰ محتوای حمایت روانشناختی در کرونا در کارگروه تخصصی روانشناسان تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد مصباحی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: کارگروه مجازی تخصصی روانشناسان با عضویت بیش از ۷۰۰ روانشناس در حمایت روانی در هلال احمر تشکیل و با همکاری تیم سحر ۶۶۰ محتوای حمایت روانشناختی در کرونا تولید کرد.

محمد مصباحی مسئول تیم مداخلات روانی اجتماعی جمعیت هلال احمر قم با اشاره به گزارش عملکرد تیم های مداخلات روانی اجتماعی تیم سحر عنوان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا، این طرح با هدف تامین سلامت روان کادر درمانی، بیماران و خانواده های بازماندگان بیماری کرونا در حال اجرا است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم در مورد فعالیت‌ها پیرامون مقابله با کرونا ویروس بیان کرد: تشکیل تیم های حمایت‌های روانی اجتماعی با حضور اعضای تیم مداخلات جمعیت استان قم و دکتر آقایوسفی دانشیار و بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران از چهارم اسفندماه یکی از اقدامات مهم است.

وی تصریح کرد: در این خصوص کار گروه مجازی تخصصی ویژه روانشناسان با عضویت بیش از ۷۰۰ روانشناس از سطح کشور در ششم اسفندماه تشکیل و ۳۸۷ عکس ویدئو و ۷۵ فایل و ۱۶۱ لینک و ۲۷ فایل صوتی و پیام صوتی در کانال تلگرامی تولید شد.

مصباحی خاطرنشان کرد: همکاری تیم سحر معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با واحد بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان قم از ۱۲ اسفندماه شکل گرفت و فراخوان داوطلبان روان شناس و رسته های مرتبط و به کارگیری آنها در ۳ سطح حمایت های روانی اجتماعی اعلام شد.

وی عنوان کرد: این فراخوان ویژه آموزش های همگانی و عمومی مردم و برای پزشکان و پرستاران درگیر بیماری و خانواده های داغدیده در قبرستان و سرفراز متوفی است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: تولید محتوا شامل، فیلم و کلیپ، فایل صوتی، پادکست و بروشور در خصوص حمایت های روانی اجتماعی در برابر کرونا ویروس تا کنون از دیپر فعالیت های این کار گروه بوده که بیش از ۳۰ فیلم و کلیپ کوتاه با موضوعاتی از قبیل اعتماد به پیشنهادهای سالمندان در روزهای کرونایی و سفر در بحران و روابط زوجین در روزهای کرونایی و سوگ ناتمام و ورزش و دستگاه ایمنی و تشخیص افتراقی تنگی نفس اضطرابی و ویروس کرونا هشدار دریاره بی توجهی مخاطره آمیز از جمله اقدامات است.

وی افزود: حمایت های روانی  در زمان قرنطینه و گذراندن روزها در منازل، مقابله درمانگری در برابر ویروس کرونا و خطاهای آماری در بحران و کم سنجی خطر و ارزیابی بیش از واقعیت و بازی آموزشی با کودک نگران مبتلا از دیگر موضوعات مهم در تولیدات محتوایی این طرح است.

مصباحی اظهار داشت: ۱۲ فایل صوتی از جمله، حمایت های روانی از فرد مبتلا در منزل و تسلی خانواده داغدار و تاثیر مثبت اندیشی در مقابل کرونا ویروس، و نحوه مقابله با استرس در برابر کرونا، همچنین چگونه استرس را به کودکان منتقل نکنیم و آماده کردن ذهنی خود در برابر کرونا و بحران کرونا در ایام نوروز از دیگر محتوهای تولید شده این تیم تخصص در قم به شمار می رود.

وی تصریح کرد: همچنین تولید بیش از ۱۰ بروشور و پوستر از قبیل اضطراب واکنش طبیعی است و خوش بینی و مراسم ترحیم مجازی و نحوه مقابله با ترس و کمک به کودکان برای کنار آمدن با استرس و در فضاهای مجازی درباره امید و همبستگی و عشق صحبت کنید و به کار بردن هوش هیجانی از دیگر فعالیت‌های تیم سحر قم در این مدت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha