جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 893088
۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
فصلنامه

حوزه/ شمارۀ ۴ و ۵ فصلنامۀ علم و سیاست، بابِل، در دویست‌وشصت وچهار  صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شمارۀ ۴ و ۵ فصلنامۀ علم و سیاست، بابِل، در دویست‌وشصت وچهار صفحه منتشر شد.

این فصلنامه که همواره ارائه و خوانش متون کلاسیک را سرلوحۀ کار خود قرار داده، در این شماره برای نخستین بار سند تاریخی تأسیس کمپانی هند شرقی را در اختیار فارسی‌زبانان قرار داده است. ترجمۀ متن کار بیگانه‌شده از کارل مارکس، فرازهایی از رسالۀ احساسات اخلاقی آدام اسمیت، فرازی از یادداشت‌های دیوید ریکاردو بر رسالۀ اقتصاد سیاسی رابرت مالتوس و ترجمۀ متنی از جان استوارت میل در فهم جهتمندی قوانین مادی تولید، نوشتارهایی است که در این شماره منتشر شده و دست‌مایۀ مقالات دیگر قرار گرفته است. فصل سوم این شماره که به جایگاه خبرگان رهبری و شرایط آن پرداخته، مشروح مذاکرات خبرگان در اصل ٨۵ قانون اساسی را دست‌مایۀ مباحث خود قرار داده است.

در پایان این مجلد بنا بر سنت نامه‌نگاری این فصلنامه، نامه‌ای خطاب به مجلس خبرگان رهبری منتشر شده است. پیش از این فصلنامۀ بابِل نامه‌هایی را خطاب به استاد رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم و غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای تحول در علوم انسانی منتشر کرده بود که در پی آن پاسخ هر یک از دو استاد فلسفه نیز در شماره‌های پس از آن منتشر شد.

فصلنامه بابل به دو صورت چاپی و الکترونیکی آماده عرضه به علاقه‌مندان است. نسخه الکترونیکی هم‌اکنون از طریق اپلیکیشن طاقچه و با قیمت ۲۰ هزارتومان از طریق این پیوند www.taaghche.ir/book/۷۰۷۸۹ در دسترس است.

نسخه چاپی نیز، ان‌شاءالله پس از پایان بحران کرونا، از طریق کتابفروشی‌های منتخب و با قیمت ۴۰ هزارتومان عرضه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha