جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الوفاق

حوزه/ جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین در خصوص وضعیت اتباع بحرین که در ایران و دیگر کشورها سرگردان بسر می برند و دولت بحرین از بازگشت‌شان ممانعت می نماید بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش  سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین در خصوص وضعیت اتباع بحرین که در ایران و دیگر کشورها سرگردان بسر می برند و دولت بحرین از بازگشتشان ممانعت می نماید بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: علاوه بر بیش از ۱۰۰۰ بحرینی که در ایران سرگردان بسر می برند، بحرینی های دیگری نیز در کشورهای مختلف دیگر مانند قطر، اردن و غیره سرگردان مانده اند و رژیم بحرین از بازگشت آنها ممانعت کرده و در این راستا مانع تراشی های مختلف می نماید.

الوفاق اشاره کرده است: شیوه تعامل مسوولان بحرین با عمان در خصوص انتقال اتباع بحرینی از عمان به بحرین بیانگر وجود دخالت های سیاسی از سوی مسئولان بالارتبه جهت منع بازگشت این افراد است، بحرینی هایی که از یک سو در محاصره کرونا و از سوی دیگر در محاصره رفتارهای رژیمی قرارگرفته اند که آنها را به وضعیت بلاتکلیفی و سرگردانی کشانده است.

در این بیانیه آمده است: رژیم بحرین بر خلاف تحرکات کل کشورهای دنیا که اغلبا پس از شیوع ویروس کرونا اقدام به فعالیت برای بازگرداندن اتباعشان از خارج نموده اند، دولت بحرین تمامی درخواست ها و مطالبه های شهروندان برای بازگشتشان را رد نموده و علاوه بر آن در راه بازگشت آنها به وطنشان نیز مانع ایجاد می نماید.

جمعیت الوفاق تاکید کرد: رژیم بحرین به ویژه درخواست های بحرینی های سرگردان در ایران را نادیده میگیرد و هم اکنون شش تن از این افراد جان باخته اند. در این زمینه رژیم بحرین تمامی پیشنهادهای ارائه شده از سوی طرفهای محلی، منطقه ای و بین المللی و همچنین همکاری با شرکت های هواپیمایی که اعلام آمادگی نموده اند را رد کرده است. این اقدامات بیانگر اصرار آگاهانه و برنامه ریزی شده برای افزایش ضررهای جانی (شهروندان بحرین) است.

الوفاق افزود: اقدامات مسوولان بحرین بر خلاف ارزشهای انسانی و موازین بین المللی‌بوده و همچنین مساوی با تعطیلی اجرای قانون اساسی بحرین، قوانین و موازین بین المللی و تمامی شعارهای فریبنده در خصوص (حق و حقوق) شهروندی، ملی گرایی و مواسات است و بیانگر تفکر انتقام جویی و باج‌گیری سیاسی می باشد.

این بیانیه تاکید کرده است: آنچه در جریان است جنایتی بشری است. همان فردی که مسئول ممانعت شرکت هواپیمایی بحرین (طیران الخلیج ، gulf air) از انتقال اتباع بحرین است، همان شخص مسوولیت وفات ۶ بحرینی (در ایران) را بر عهده داشته و همچنین وی مسوول بازگشت تمامی اتباع بحرین که در خارج سرگردان بسر می برند می باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: وضعیت جاری عدم کفایت، پاکی و نزاهت در مدیریت پرونده ای که بطور مطلق انسانی است را نشان می دهد؛ بر عقلا و افراد با وجدان واجب است که برای حل این پرونده انسانی سریعا و قبل از آنکه فرصت از دست رود اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha