جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرمست

حوزه/ در مراکز درمانی شیوع بیماری کنترل شده است اما نگرانی موجود به دلیل حضور مردم در روز طبیعت در اجتماعات است که انتظار می رود مردم مراعات کرده و از منزل بیرون نیایند و روز طبیعت را در خانه سپری کنند، امسال به هیچ عنوان روز طبیعت نداریم و باید از تجمعات و ترددها جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه  بهرام سرمست پس از جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر کشور در گفت وگو با خبرنگاران با ارائه گزارشی از اقدامات و تمهیدات استان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: استان قم در طرح فاصله گذاری اجتماعی موفق بوده است و شهروندان به خوبی با مسئولان در اجرای طرح همکاری می‌کنند.

وی افزود: در این مدت سطح بالایی از تعامل و همراهی شهروندان با کمترین برخوردها و جریمه ها را شاهد بوده ایم و همکاری کسبه و اصناف نیز بسیار قابل توجه بوده و همه پای کار آمده اند.

سرمست اظهار داشت: در مراکز درمانی شیوع بیماری کنترل شده است اما نگرانی موجود به دلیل حضور مردم در روز طبیعت در اجتماعات است که انتظار می رود مردم مراعات کرده و از منزل بیرون نیایند و روز طبیعت را در خانه سپری کنند، امسال به هیچ عنوان روز طبیعت نداریم و باید از تجمعات و ترددها جلوگیری شود.

وی همچنین عنوان کرد: تقویت کسب و کار اینترنتی و تامین مایحتاج ضروری مردم، از جمله اقدامات مهمی است که در دستور کار قرار دارد تا مانع از ترددهای غیرضروری شویم.

استاندار قم بیان کرد: در اجرای این طرح باید پایش عمیقی اتفاق بیفتد و از افرادی که مشکوک هستند تست گرفته شود و کادر درمانی و بهورزی نیز مراقبت لازم را داشته باشند، همچنین جداسازی باید بین افراد مبتلا و سالم صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: اکثریت مردم قم قرنطینه خانگی را رعایت کردند و تعدادی از شهروندانی که نسبت به آن بی‌توجه بودند نباید سلامت شهروندان را به خطر بیندازند، در این زمینه یکی از بخش‌های مهم در فاصله گذاری اجتماعی این است که افرادی که رعایت نمی‌کنند باید یک سری الزامات سخت‌گیرانه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفت تا بتوانیم این بیماری را ریشه کن کنیم.

استاندار قم افزود: با تمهیدات صورت گرفته در استان قم شاهد کاهش ۶۶ درصدی کاهش مصرف سوخت در روند اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قم بوده‌ایم و این طرح، ۷۰ درصد از ترددهای غیرضروری شهری و ۹۰ درصد تردد در اتوبان تهران قم را کاهش داد.

وی تصریح کرد: ممکن است برای عملیاتی شدن این طرح به طور کامل، در آینده برای ترددهای داخلی شهری نیز قوانینی تدوین می کنیم تا مانع از ترددهای غیرضروری شویم، اگر چه در ورود خودرو به داخل استان موفقیت‌های بهتری به دست آمده و تنها خودروهایی با پلاک قم حق ورود به استان را دارند.

سرمست عنوان کرد: مردم قم، براساس پیشینه و سابقه خود، حمایت‌های اجتماعی خوبی در کمک‌های مالی داشته‌اند و در این زمینه بیش از ۲۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی از سوی ستادهای مردمی، خیرین در جهت پشتیبانی مراکز درمانی و بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب پذیر جمع‌آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی نیز پیگیری خوبی در رفع مشکلات داشته‌اند که از جمله تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی دو بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر بوده است که با تکمیل این دو پروژه، ۴۵۰ تخت به ظرفیت درمانی قم افزوده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha