سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کمک ۵۰۰ هزار دلاری مسلمانان به خانواده های آمریکایی

حوزه/ کمپین جمع آوری کمک مالی برای خانواده های کم درآمد آمریکایی در زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون موفق شده بین ۲۵۰ تا ۱ هزار دلار را به بیش از ۶۶۰ خانواده در سرتاسر آمریکا اهدا کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، یک کمپین اسلامی در ایالات متحده نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار کمک مالی برای خانواده های کم درآمد آمریکایی که معیشت آن ها به سبب شیوع ویروس کرونا صدمه دیده است، جمع آوری کرده اند.

کمپین امدادرسانی کرونا با موجی از درخواست های کمک از سوی جامعه اسلامی روبرو شده و تاکنون چک های کمکی بین ۲۵۰ تا ۱ هزار دلار را به بیش از ۶۶۰ خانوار در سرتاسر آمریکا ارسال کرده و حدود ۲ هزار و یکصد تن از مردم، صرف نظر و از اعتقادات مذهبی شان از کمک های این کمپین بهره مند شده اند.

 این ابتکار که از ۱۴ مارس در سکوی جمع آوری جمعیت «لانچ گود» آغاز شد ، توسط یک موسسه آموزش اسلامی عام المنفعه با نام «سلبریت مرسی» و با همکاری امداد اسلامی پنی اپیل آمریکا و مرکز اسلامی در دانشگاه نیویورک آغاز به کار کرد.

طارق المسیدی، مدیر سلبریت مرسی، که یک نهاد مردمی می باشد گفت: ما می خواهیم کشور بداند که یک ارگان حیاتی در این جامعه هستیم. آنها اغلب در تبلیغات شان مسلمانان را مانند یک تومور در جامعه به تصویر می کشند، این درحالی است که پیامبر اکرم (ص)، می فرمایند: محبوب ترین مردم در نزد خدا کسی است که بیشترین سود را برای دیگران دارد.

طارق خاطرنشان کرد: با دانستن اینکه میلیون ها نفر شغل شان را از دست داده اند و تلاش برای ادامه زندگی، پرداخت پول اجاره، صورت حساب ها و مراقبت از کودکان شان دارند، ما احساس کردیم که باید کمک کنیم و باری از دوش آن ها برداریم.

گفتنی است این کمپین همچنان به کار خود ادامه می دهد. در ابتدا کمپین اسلامی ۲۰ هزار دلار درخواست کرده بود اما پس از اینکه موجی از اهداءکنندگان ۷۵ هزار دلار در عرض یک روز جمع آوری کردند برگزارکنندگان تصمیم گرفتند سقف درخواست را بالا ببرند.

بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ اهداء کننده تاکنون کمک رسانی انجام داده و تعداد بالای درخواست ها برای کمک، سازمان دهندگان را با شگفتی و شوک روبرو ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha