شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان آمریکا کمپین حمایت از مساجد و امامان جماعت ایجاد کردند

حوزه/ ابتکار جدید که برای حمایت از امامان جماعت و کارکنان مساجد در سرتاسر آمریکا ایجاد شده تا کنون ۱۶۷ هزار دلار جمع آوری کرده و قرار است ۵ تا ۱۰ هزار دلار کمک مالی به هر نفر ارائه دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ۵pillarsuk، مسلمانان در ایالات متحده آمریکا کمپینی را برای حمایت از مساجد و امامان جماعت راه اندازی کردند.

یک طرح جمع آوری کمک مالی به هدایت چهار پیشوا و شخصیت برجسته مسلمان آمریکایی در تلاش است تا از معیشت امامان جماعت و کارکنان مساجد در سرتاسر آمریکا که به دلیل شیوع ویروس کرونا، مشاغل آن ها به خطر افتاده محافظت کند.

این ابتکار تاکنون بیش از ۱۶۷،۰۰۰ دلار برای حفظ درآمد کارکنان مساجد جمع آوری کرده است. این وجوه در میان مساجد و مراکز اسلامی توزیع شده و به هر کس از ۵ تا ۱۰ هزار دلار کمک مالی بالاعوض ارائه خواهد شد.  

سایت جمع آوری کمک مالی لانچ گود و جامعه مسلمانان آمریکایی با نام «سازمان بنیاد بشردوستانه» با هدایت چهار امام جماعت با اسامی زید شکیر، عمر سلیمان، یاسر قددی و صاحب وب، مسئولین این طرح را به عهده دارند.

این کمپین عنوان می کند:  فشار شدید مالی بر روی مساجد در سراسر آمریکا اشتغال هزاران امام جماعت و کارکنان در مساجد را تهدید می کند. از اواسط ماه مارس سال ۲۰۲۰ ، اقدامات احتیاطی مربوط به محدود کردن شیوع ویروس کرونا به این معنا بود که مساجد و مراکز اسلامی همراه با بسیاری موسسات دیگر مجبوره شده اند درهایشان را ببندند و خدمات روزانه، برنامه ها و تمامی فعالیت های آن ها متوقف شده است.

در ادامه این بیاینه آمده است:  علاوه بر تأثیر معنوی و عاطفی بر مردم که دیگر نمی توانند در تجمعات مذهبی مساجد شرکت کنند، این مسئله  تأثیر بسیار شدیدی در کمک های مالی به مساجد گذاشته است. عواقب این تأثیر متفاوت است اما برخی از مساجد یا مراکز اسلامی مجبور به اتخاذ تصمیمات دشوار بودند که یا حقوق و دستمزد امامان جماعت و سایر کارمندان خود را به نصف یا کمتر کاهش دهند یا قراردادهایشان را با آن ها فسخ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha