یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پوستر کنفرانس

حوزه/ کنفرانس ملی «مؤلفه‌های تمدن ساز در بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت عقلانیت، عدالت، معنویت، وحدت»، به همت جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان رضوی، تیرماه سال جاری برگزار می‌ شود.

سید محمدوحید حسینی، دبیر اجرایی کنفرانس ملی «مؤلفه‌های تمدن ساز در بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت عقلانیت، عدالت، معنویت، وحدت» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، گفت: در بحث تمدن سازی و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و تولید علم، دانشگاه‌ها در صدر هستند، لذا این کنفرانس با هدف بررسی و تبیین ۴ جنبه از مؤلفه‌های این بیانیه از جمله عقلانیت، عدالت، معنویت و وحدت برگزار می‌شود.

وی در ادامه به محورهای فرعی کنفرانس اشاره کرد و افزود: چیستی عقلانیت، عدالت، معنویت و همچنین چیستی و امکان تمدن نوین اسلامی هر دو با تأکید بر اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و جایگاه و نقش قدرت اقتصادی، نظامی، رسانه‌ای و سیاسی در تحقق تمدن نوین اسلامی از جمله محورهای فرعی این کنفرانس ملی است.

حسینی، مبانی کلامی الگوبرداری از حکومت علوی در مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی، نقش رهبری دینی و ولایت‌فقیه در تحقق اهداف گام دوم  انقلاب، راهبردها و چالش‌های تحقق نظام و دولت اسلامی، موانع و چالش‌های تحقق اهداف انقلاب اسلامی و رویکرد نخبگانی و آینده تمدن نوین اسلامی و... را از دیگر موضوعات کنفرانس ملی مؤلفه‌های تمدن ساز در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین‌ مهلت ارسال مقالات ۸ خردادماه ۹۹ است و ۵ تیرماه سال جاری کنفرانس ملی مؤلفه‌های تمدن ساز در مشهد برگزار می‌شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر و شرکت در این کنفرانس می‌توانند به سایت www.icrconf.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۵۱۳۸۸۳۶۲۱۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha