جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 894314
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
روز جوان

حوزه/ جوانان سرشار از انرژی هستند و نیاز دارند تا به نحوی توانمندی خود را بخوبی نشان دهند اگر در کانون خانواده و در جامعه از این ظرفیت بخوبی استفاده شود استعدادهای نهفته آنان به خوبی شکوفا خواهد شد و در توسعه جامعه نمود می یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در پیامی فرا رسیدن روز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان را تبریک گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

ایام جوانی، انعکاس توانمندی و خلاقیت است

جوانی بهترین و حساس‌ترین دوره عمر هر انسانی است. در این دوره خاص است که انسان می‌تواند سرنوشت خویش را رقم بزند و افق آینده خود را روشن و درخشان سازد. قالب وجودی یک انسان در دوره جوانی شکل می‌گیرد و آینده او هم بر همین اساس رقم می‌خورد و ایام جوانی، انعکاس توانمندی و خلاقیت بوده و سرمایه‌گذاری بر نسل جوان، ظرفیت سازی است.

جوانان سرشار از انرژی هستند و نیاز دارند تا به نحوی توانمندی خود را بخوبی نشان دهند اگر در کانون خانواده و در جامعه از این ظرفیت بخوبی استفاده شود استعدادهای نهفته آنان به خوبی شکوفا خواهد شد و درتوسعه جامعه نمود می یابد.

فراز زیبای وَ اللاّزِمُ لَکُم لاحِقٌ نشان می‌دهد که  این انرژی و نشاط باید هدفمند و تعریف شده پیش رود چون در این تعبیر آمده ملازم و همراه شما به حق خواهد رسید و افراط و تفریط هر دو مذموم است بلکه باید حرکت مبتنی بر عقلانیت باشد و نتیجه تندروی، خروج از دین بوده و کندروی، نابودی و هلاکت را بدنبال دارد اما شاهدیم حضرت علی اکبر به عنوان نماد جوانان موفق به خوبی این فراز را بصورت عملی متجلی ساخت.

اگر این تعبیر کوتاه و عمیق “رَحِمَ اللهُ امرء عَلِمَ مِن اَین فی اَین و اِلی اَین” که سه معرفت مبدا، طریق و معاد را بیان می کند؛ مورد توجه و عمل جوانان قرار گیرد به این شناخت می‌رسند که وَالْحَقُّ مَعَکُمْ وَفِیکُمْ وَمِنْکُمْ وَ إِلَیْکُمْ و با این بصیرت، زندگی آنان متحول خواهد شد؛ در حالیکه شناخت برشی و محدود موجب فهم و برداشت محدود می‌گردد. جوانانی که خود را به خوبی بشناسند و هویت اصیل خود را دریابند در گام نهادن به مسیر و رسیدن به اهداف متعالی خود دچار تزلزل نخواهند شد و مشکلات، سختی‌ها و تهدیدات نمی‌تواند مانعی برای دستیابی آنان به تکامل گردد. معرفت به قبل از خلقت، زمان حیات و بعد از مرگ می‌تواند در شناخت و فهم زندگی و اهداف انسانی بسیار موثر باشد که شهیدان بهترین تندیس برای شناخت این موفقیت‌ها هستند و زیبائی این جلوه معرفتی عصر حاضر آن است که اکثر شهدای ما جوانان هستند و با درس آموزی از نهضت حسینی با خودسازی و مجاهدت در سایه پرچم ولایت به سمت فراهم سازی بستر ظهور گام برداشتند و شهادت مدالی بر این موفقیت آنان گردید.

یازدهم شعبان ولادت با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان است. اینجانب ضمن تبریک این میلاد مسعود و روز جوان به همه جوانان عزیز، تاسی به حضرت علی اکبرعلیه السلام و موفقیت و عاقبت به خیری را برای جوانان برومند مسالت دارم.

سید مرتضی سقاییان نژاد

شهردار قم

۱۷ فروردین ماه۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha