جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر عامل خانه کتاب

حوزه/ نیکنام حسینی پور مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب با انتشار پیامی درگذشت زنده یاد استاد رضا بابایی، ادیب و پژوهشگر برجسته دینی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  در متن پیام تسلیت مدیرعامل خانه کتاب به مناسبت درگذشت مرحوم استاد رضا بابایی نویسنده و محقق حوزوی، آمده است: «فقدان استاد نواندیش دینی که عمر پر برکت خود را صرف پژوهش، آموزش، تالیف، توسعه دانش، خدمت صادقانه به اسلام و ایران کرد، بر اهالی دین، دانش و فرهنگ، بسی گران و جانکاه است.

زنده یاد رضا بابایی ادیب و پژوهشگری برجسته بود که دغدغه جوانان را داشت و همواره تلاش می کرد آنان را به اسلام معرفتی رهنمون کند؛ بنابراین لازم بود پیام های خود را بامتنی زیبا و پاکیزه به دست مخاطبان جوان برساند، پس طبیعی بود دغدغه دیگر او ادبیات و ویرایش باشد تا بتواند با آن متون جوانان و علاقه مندان را جذب کند.

او حتی در یادداشت های ثمربخش و ماندگارش در شبکه های اجتماعی که نشان از آزاداندیشی و پختگی فکری او دارد، نیز پاکیزه نویسی را رعایت می کرد و حتی به جوانان آموزش نوشتن می داد.

مرحوم استاد بابایی با توجه فراوان به نوشتن، علاوه بر انتشار بیش از هزار یادداشت و مقاله، کتاب های ارزشمند و زیادی را از خود برجای گذاشته است که از این آثار می توان به «دین شناسی حافظ»، «دیانت و عقلانیت: جستارهایی در قلمرو دین پژوهی و آسیب شناسی دینی»،«آیین قلم؛ جستارها و گفتارهایی درباره نگارش علمی»، «بهتر بنویسیم: درس نامه درست نویسی، ساده نویسی و زیبا نویسی»، «دین و دینداری: پنجاه و پنج یادداشت کوتاه»، «زندگی و بندگی بر پایه آموزه های قرآن و حدیث»، «یادداشت ها و گفتارهای خارج از نوبت» و «یادداشت هایی در گستره فرهنگ، اندیشه و ادب» اشاره کرد.

نگاه او به اسلام رحمانی و همچنین مساله گفت و گو را نباید فراموش کرد که او یکی از منادیان «گفت و گو» به معنای واقعی کلمه بود.

اینجانب ضمن ابراز  مراتب تسلیت و همدردی با خانواده گرانقدر ایشان،  سوگمندانه درگذشت مرحوم استاد رضا بابایی را به جامعه دینی و فرهنگی و اهالی قلم  تسلیت عرض نموده؛ علو درجات، رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن استاد پرتلاش، متدین و با اخلاق از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
روحش شاد و یادش گرامی باد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha