جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جهش تولید

حوزه/ کارشناس و تحلیلگر مسایل اقتصادی تصریح کرد: بی شک زمینه سازی برای "جهش تولید"، لازمه نجات اقتصاد کشور در بُرهه حساس کنونی است.

محمد جواد صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با بیان این که تشدید رکود اقتصادی و بروز مشکلات معیشتی در حال حاضر به اصلی ترین چالش های جامعه ایرانی تبدیل شده است، اظهار داشت: در شرایط فعلی، تلاش در جهت تحقق زمینه ها و بسترهای تحقق"جهش تولید"، لازمه نجات اقتصاد کشور از مشکلات است.

وی افزود: اگر در سال های اخیر به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به خصوص در امر نام گذاری شعار سال ها توجه جدی تری صورت می گرفت، قطعاً وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم بسیار بهتر از شرایط فعلی بود و متأسفانه کم کاری ها و ضعف های مدیریتی از یک سو و تشدید تحریم ها از سوی دیگر باعث شده که ما در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار داشته باشیم.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: هر چند پس از شیوع ویروس کرونا، متاسفانه وضعیت اقتصادی نامطلوب تر شده و این مساله البته منحصر به کشور ما نیست بلکه اکثریت کشورهای دنیا را در برگرفته، اما در همین اوضاع و احوال نیز در سایه وحدت و همدلی مردم و مسئولان و تلاش آنها برای ایجاد رونق و جهش تولید می توان بسیاری از نابسامانی های فعلی در عرصه اقتصاد را به نحو مطلوبی مدیریت کرد و سامان بخشید.

وی با تاکید بر این که با وجود نسل جوان تحصیلکرده و باانگیزه، افق های روشنی فراروی ملت و جامعه ما قرار دارد، ابراز داشت: قطعاً در سایه عمل به اقتصاد مقاومتی و فراهم کردن الزامات پیشرفت صنعت بومی می توان به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بیکار همت گماشت.

 وی یادآور شد: در کنار فراهم کردن بسترهای رونق و جهش تولید و حمایت از کالای داخلی باید در بُعد فرهنگی و رسانه ای نیز حرکت جدی در راستای حمایت از کالای ایرانی و تشویق مردم به خرید و مصرف این قبیل کالاها صورت گیرد که متاسفانه در این زمینه با وجود همه تلاش های ارزنده قبلی، نقص ها و ضعف های جدی داریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha