شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
راجہ ناصر عباس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری در یک کنفرانس خبری گفت: عامل شیوع کرونا در پاکستان بی‌تدبیری دولت بود نه زائرانی که از ایران برگشتند، اما متاسفانه رسانه های متعصب تلاش کردند زائران را عوامل شیوع کرونا نشان دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در یک کنفرانس خبری گفت: عامل شیوع کرونا در پاکستان بی‌تدبیری دولت بود نه زائرانی که از ایران برگشتند، اما متاسفانه رسانه های متعصب تلاش کردند که زائران را عامل شیوع کرونا نشان دهند و اکنون اگر به خاطر این ظلم و تعصب، زائری برای پیگیری حق خود قانونی شکایت کند ما همراه این زائر خواهیم ایستاد.

وی افزود: از روز اول اعلام کرونا فقها و علما ما به این تاکید داشتند که مردم باید به دستورات وزارت بهداشت عمل کنند و مجتهدین ما عمل کردن به دستورات وزارت بهداشت را واجب اعلام کردند و گفتند که اگر کسی کرونا داشت و از عمد کسی دیگر را آلود کرد او نه فقط مجرم قانونی است بلکه مرتکب گناه شده است و دیه باید پرداخت کند.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: زائرانی که از طریق مرز میرجاوه به پاکستان آمدند همه در مرز قرنطینه بودند و متاسفانه محل قرنطینه زائران در تفتان مناسب این عزیزان نبوده و ۲۱ روز همه ی زائران را در یک جا اسکان داده بودند، و این حقیقت را از قصد فراموش کردند که این کرونا شیوع پیدا خواهد کرد، اما این زائران پس از گذارندن ۲۱ روز در تفتان در شهرهای خودشان هم قرنطینه شدند، زائرانی که از ایران آمدند حتی دو ماه هم در جاهای مختلف در قرنطینه بودند و پس از مجوز رسمی نهاد مربوطه به خانه هایشان رفتند.

گفتنی است برخی رسانه‌های حامی عربستان در پاکستان از جمله جیو تی وی طی روزهای اخیر تلاش کردند در برنامه های خود زائرین پاکستانی را عامل انتشار کرونا در کشور معرفی کنند.

این نقشه پس از فوت دو بیمار که هر دوی آنها از عربستان به پاکستان بازگشته بودند به سرعت شکست خورد ولی طرفداران آل سعود این بار نقشه جدیدی در پیش گرفته و خود را دلسوز زائرین معرفی کردند.

آنها مدعی شدند که زائرین پاکستانی که به دلیل بسته شدن مرز داخل ایران حضور داشتند توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند و این اتهام زنی به سرعت در فضای مجازی و حتی برنامه های زنده تلویزیونی منتشر شد.

پس از این توطئه آشکار که روابط دوستانه ایران و پاکستان را هدف قرار داده بود، دولت اسلام آباد دستور داد تمام برنامه هایی که به اتهام زنی می پردازند تعطیل شود و حتی برخی از مناظره های پر بیننده تر را از روی سایت های پربازدیدی مانند یوتیوب نیز حذف کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha