جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه لار

حوزه/ امام جمعه لارستان گفت: طرح نهضت نهج البلاغه‎خوانی از سه سال گذشته تاکنون هفته ای یک شب در مساجد لارستان برگزار می شود.

حجت الاسلام سید مختار موسوی‌خرم در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در فارس، با اشاره به برگزاری طرح قرائت نهج البلاغه در لارستان، اظهار داشت: از سال دوم حضور در لارستان که اکنون سه سال از آن می گذرد، احساس شد یکی از مواردی که در بین مردم منطقه ای که شیعه و سنی هستند محجور بوده، نهج البلاغه است.

وی در ادامه اضافه کرد: برگزاری طرح قرائت نهج البلاغه با توجه به اینکه برادران شیعه و سنی هر دو ارادتمند به حضرت امیرمؤمنان(ع) هستند راه اندازی شد تا هم نسل جوان بیشتر با آن آشنا شود و هم اینکه مردم از برکات آن استفاده کنند.

امام جمعه لارستان تصریح کرد: با توجه به پیشنهادهایی که مردم مبنی بر برگزاری نهضت نهج البلاغه‌خوانی داشتند، بنا بر این شد هفته ای یک شب در مساجد به جای قرائت قرآن، نهج البلاغه خوانده شود که از سه سال گذشته تاکنون هفته ای یک شب در مساجد سطح شهرستان قرائت می شود.

وی عنوان کرد: از هنگامی که در نماز جمعه اعلام شد که قرار است طرح نهضت نهج البلاغه‌خوانی در سطح شهرستان برگزار شود خیرین نیز به این بخش ورود کردند و بیش از صدها جلد نهج البلاغه را خریداری کرده و به مساجد و امامزاده ها اهدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha