پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اظهارات اسلام هراسی نامزد انتخاباتی حزب جمهوری خواه در آیوا

حوزه/ گفته های نامزد انتخاباتی حزب جمهوری خواه در منطقه ۲ ایالت آیوا نگرانی هایی را در میان مسلمانان برانگیخت. وی ادعاهای نفرت محور و اسلام هراسانه خود را در مصاحبه با یک ایستگاه تلویزیونی محلی مطرح کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yubanet، شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) بزرگترین نهاد حمایت کننده از حقوق مدنی مسلمانان در ایالات متحده، شعبه ایالت آیوا، از یک نامزد حزب جمهوری خواه به خاطر سخنان اسلام هراسی شکایت کرده و خواستار پس گرفتن گفته های وی شد.

این شورا از رهبران حزب جمهوری خواه ایالتی و ملی خواست اظهارات ناهنجار و اسلام هراس ریک فیلیپس، نامزد انتخاباتی نمایندگی پارلمانی حزب جمهوری خواه متعلق به منطقه ۲ ایالت آیوا را محکوم کنند.

فیلیپس در وبسایت تبلیغات نمایندگی خود اظهار داشته بود که «اسلام باید به عنوان یک ایدئولوژی خصمانه و مخالف قانون اساسی ایالات متحده شناخته شود» و اینکه «باید وضعیت مذهبی اسلام در آمریکا باطل شود.» وی همچنین به دروغ مدعی شده بود که «مساجد پایگاه های نظامی هستند که بذر نفرت علیه آمریکا می پاشند!»

 فیلیپس ادعاهای نفرت محور و اسلام هراسانه خود را در مصاحبه با یک ایستگاه تلویزیونی محلی در آیوا ارائه داده بود.

روبرت اس مک کاو مدیر امور دولتی شورای کایر گفت: ما از رهبران حزب جمهوری خواه در آیوا و سراسر کشور می خواهیم این دیدگاه های اسلام هراسانه و غیرقانونی را رد کرده و موضع محکمی برای حمایت از تنوع دینی و مشمول جمعیتی داشته باشند.

 وی افزود: قانون اسلامی باید از همه آمریکایی ها، پیرو هر دین و ایمانی باشند، محافظت کند.

ماه گذشته، شورای کایر در هیوستون از حزب جمهوری خواه تگزاس خواست که اظهارات اسلام هراس یک کاندیدای دیگر این حزب را رد کنند. مشابه همین اتفاق در ماه مارس در نیوجرسی اتفاق افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha