سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سعید ارجمندفر

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه از فعالان و اهالی رسانه خواست تا در انعکاس اهمیت و عظمت رزمایش سراسری همدلی و کمک مؤمنانه در آستانه ماه مبارک رمضان بکوشند.

حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در دنیایی زندگی می کنیم که روز به روز بر اهمیت کارکردهای رسانه افزوده می شود و این مساله می طلبد که ما از ظرفیت های رسانه ای هر چه بیشتر و بهتر در جهت تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی استفاده نماییم.

وی افزود: یکی از امور بسیار مهمی که بی شک رسانه ها در تبیین و ترویج آن بسیار نقش آفرین هستند، مساله انفاق و احسان و حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه است.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب همچنین گفت: پس از بیانات تلویزیونی مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال، رسانه ها باید بتوانند اهمیت و عظمت رزمایش سراسری همدلی و کمک مؤمنانه را به خوبی انعکاس دهند و مردم را هر چه بیشتر به سمت این فعالیت خیرخواهانه و خداپسندانه ترغیب سازند.

وی افزود: هر چند که احسان و انفاق از منظر آموزه های دینی گفته شده که پنهان و مخفی باشد اما دراین گونه فعالیت ها که جنبه رزمایشی دارد، بحث علنی مطرح است چرا که باعث ترویج امر خیر و دعوت همگانی به انجام این کار می شود و لذا در عین توجه به اصل حفظ عزت و آبرو و کرامت افراد فقیر و نیازمند، می بایست در جهت ترویج این گونه امور آن هم از طریق فعالیت های رسانه ای و فضای مجازی کوشید.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: گاهی می بینیم اتفاقاً کسانی که خود به نوعی محتاج به امور مالی هستند، در این گونه فعالیت ها حضور چشمگیری دارند و این مساله حکایت از عظمت روحیه ایثارگرایانه در جامعه دارد، به این معنا که مردم ما در هر قشری چقدر به فکر همدیگر هستند و در امور خیر از هم سبقت می گیرند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha