جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید موسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: در کنار روزه گرفتن، سنت حسنه انفاق و صدقه را فراموش نکنیم و در بسط این سنت نبوی تلاش دوچندان داشته باشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سید موسی محمودی ظهر امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان بیجار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ان شاء الله خداوند به همه محبان دین خدا و اهل بیت(ع) عنایت حضور در میهمانی بزرگ این ماه عزیز را عطا بفرماید.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: رمضان، بهترین زمان و فرصت برای تزکیه روح و نفس هر انسانی است و نباید لحظه لحظه این فرصت طلایی و استثنایی را از دست بدهیم.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با این وجود طبیعتا برخی از مؤمنان به علت شرایط بدنی و آنچه که شرع مقدس تشخیص داده است، از این نعمت الهی بی بهره خواهند ماند، ولی با این حال نباید اجازه دهیم که این فرصت ناب را که خداوند در اختیار ما قرار داده است به همین آسودگی از دست برود.

حجت الاسلام محمودی با تأکید بر اینکه بیماری کرونا برخی از مؤمنان را از برکات این ماه محروم کرده است، بیان داشت: با وجود اینکه جامعه درگیر بیماری کرونا است، ولی تاکنون هیچ منبع علمی و پزشکی رسما اعلام نکرده است که روزه گرفتن در این برهه از زمان خطرناک است، بالعکس بسیاری از پزشکان بر این امر متفق القول هستند که روزه گرفتن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از مواردی که همه مؤمنان در ماه مبارک رمضان باید فراموش نکنند، دستگیری از مؤمنان و خانواده های مستمند و کم برخوردار جامعه است، زیرا در اسلام تأکیدات بسیار فراوانی بر حقوق دیگران، همسایگان و ... شده است.

این استاد حوزوی ادامه داد: بنابراین در کنار روزه گرفتن، سنت حسنه انفاق و صدقه را فراموش نکنیم و در بسط این سنت نبوی تلاش دوچندان داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha