شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 895923
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
جامع الاحادیث

حوزه/ به همت پژوهشگران و متخصصان فنی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، نسخه جدید پایگاه ارزشمند جامع الاحادیث با ظاهری متفاوت راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به همت پژوهشگران و متخصصان فنی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، نسخه جدید پایگاه ارزشمند جامع الاحادیث با ظاهری متفاوت راه‌اندازی شد.
 گفتنی است، این نسخه از پایگاه با استفاده از جدیدترین روش‌های طراحی و برنامه‌نویسی ایجاد شده و کاربر را قادر می‌سازد در کمترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کند. 

این گزارش می‌افزاید، پایگاه جامع الاحادیث برای ارائه بهترین امکانات به کاربران محترم و تعامل بهتر آنان با پایگاه، اطلاعات غنی موجود بر روی پایگاه را در قالبی جذاب و با ساختاری واکنش‌گرا (Responsive) در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است، پایگاه جامع الاحادیث مجموعه احادیث شیعی را به صورت برخط، گرد آورده است. این گنجینه عظیم و ارزشمند، نتیجه ۳۰ سال تلاش مستمر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به شمار می‌رود. به مدد فناوری اطلاعات و دانش متن‌کاوی، قریب به ۴۰۰ هزار حدیث شیعه از ۲۵۰ منبع روایی استخراج شده و در معرض استفاده تشنگان معارف اسلامی، به‌ویژه محققان و حدیث‌پژوهان قرار گرفته است. گفتنی است که متون حدیثی این پایگاه، با ۲۰ هزار جلد کتاب علوم اسلامی نیز مرتبط شده و این گونه، جهانی به وسعت تمام میراث حدیثی شیعه، در منظر همگان نمایان گردیده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha