شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی

حوزه/ مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی با تشریح ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان شبکه استانی صداوسیما، گفت: در این ماه به‌صورت ویژه از ظرفیت اساتید حوزه علمیه و روحانیان استان در برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حمید قربانی جم، مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با اشاره به اجرای مسابقات قرآنی در صداوسیما و ویژه‌برنامه‌های مرتبط با ماه رمضان، اظهار کرد: در این ایام همه ظرفیت‌های صداوسیما متناسب با حال و هوای ماه رمضان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه مناجات خوانی در ماه رمضان در حرم مطهر حضرت سید عباس (ع) بجنورد ضبط شده و در ماه رمضان پخش می‌شود، افزود: پخش جزء خوانی قبل از ویژه‌برنامه افطار، سفره‌های افطاری و بسم‌الله افطاری در سطح خانوادگی و بیان احکام شرعی به‌صورت روزانه با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیان توانمند برخی از ویژه‌برنامه‌های صداوسیمای استان در ماه رمضان است.

قربانی جم اظهار کرد: در این راستا بیش از ۲۵۰ بسته پنج‌دقیقه‌ای از علما و روحانیان ضبط و در ماه رمضان پخش می‌شود که در این کلیپ‌ها از ظرفیت ائمه جمعه و روحانیان و اساتید حوزه علمیه استفاده خواهد شد.

وی برنامه ۳۰ شب ۳۰ چهره قرآنی، تولید برنامه‌های کوتاه ازجمله یک آیه یک زندگی برگرفته از قصص قرآنی، ویژه‌برنامه بانوی اردیبهشتی و معرفی مادرانی که فرزندان قرآنی و انقلابی پرورش داده‌اند به ویژه مدافعان حرم و سلامت را از دیگر برنامه‌های صداوسیمای استان در ماه رمضان ذکر کرد.

 قربانی جم اظهار کرد: در تمام شهرستان‌ها برنامه‌های مناسبی ضبط و پخش شده و همچنین بخش‌های کوتاه تمام برنامه‌ها در فضای مجازی به طور مفصل پخش خواهد شد و همچنین بخشی از کارشناسی‌های دینی و شرعی با گویش‌های کرمانجی و ترکی ضبط و پخش می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha