چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هیئت رزمندگان

حوزه/ مسئول هیئت رزمندگان ثارالله شهرستان همدان گفت: اجتماع من القلوب همواره شعار ما در خدمت‌رسانی‌ها بوده است و در جریان پویش مدافعان سلامت این امر نیز محقق شد.

مصطفی میرزایی، مسئول هیئت رزمندگان ثارالله شهرستان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، اظهار کرد: نیروهای جهادی هیئت رزمندگان ثارالله همدان هم در زلزله کرمانشاه و هم سیل خوزستان نیروهای حضور فعالی داشتند چراکه معتقدیم یکی از وظایف اصلی هیئت خدمت‌رسانی است.

وی با تأکید بر اینکه امروز هیئات مذبی علاوه بر کار فرهنگی و خدمات‌رسانی میان‌دار سلامت هستند، ادامه داد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا پویشی به نام «میان‌داران سلامت» ایجاد و فراخوانی جهت جذب اعلام شد که تاکنون قریب ۲۵۰ نفر خانم و آقا عضو این پویش شده‌اند و در خدمت‌رسانی و برنامه‌ها حضور دارند.

میرزایی عنوان کرد: نخستین مرحله این پویش ضدعفونی معابر اصلی شهر همدان در چند مرحله بود، سپس ضدعفونی مراکز خرید و پرتردد شهر در اواخر اسفند و آسایشگاه‌های سالمندان، درمانگاه امام حسن(ع)، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در چند مرحله به صورت کامل انجام شد.

وی اضافه کرد: در اواخر اسفند سال گذشته ۲ هزار بسته ضدعفونی‌کننده شامل محلول ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش، دعای هفتم صحیفه سجادیه و دم‌نوش‌های گیاهی آماده و توزیع شد.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان خاطرنشان کرد: سرکشی و تجلیل از مدافعان سلامت طی سه مرتبه حضور در بیمارستان‌ها، اجرای برنامه توسل به اهل بیت علیهم‌السلام به درخواست پرستاران در مناسبت‌های مختلف از دیگر اقدامات هیئت است.

وی به توزیع ۵۰۰ بسته میوه بین نیروهای جهادی که درحال خدمت‌رسانی اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره آموزشی تجربه پرستاری و فعالیت قریب ۵ کارگاه تولید ماسک و لباس مدافعان سلامت  مهم‌ترین اقدام میان‌داران سلامت است.

میرازیی گفت: یک کارگاه در شهر لالجین و ۴ کارگاه در همدان با مدیریت خانم حیدری، مسئول واحد خواهران هیئت رزمندگان ثارالله همدان در حال فعالیت است که روزانه ۵ هزار ماسک در این کارگاه‌ها تولید می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل محدودیت پارچه، در دو کارگاه لباس تهیه می‌شود و قریب ۲۵۰ لباس گان، لباس مخصوص بخش عفونی و آی سی یو به صورت روزانه تهیه می‌شود.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان با بیان اینکه ختم جمعی ۱۴ هزار صلوات در فضای مجازی و چله جمعی زیارت عاشورا جهت رفع بلایا برگزار شد، افزود: تولید آبمیوه طبیعی از دیگر فعالیت‌های نیروهای جهادی هیئت است که هیئت رزمندگان ثارالله همدان نخستین گروهی بود که اقدام به این امر کرد و تاکنون قریب ۷۰۰ تا آبمیوه نیم کلیویی طبیعی آماده شد و در بیمارستان سینا بین بیماران و پرستاران  و جهادگران سلامت همدان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم پویش فعال کردن کمیته هیئت در ستاد مردمی مقابله با ویروس کرونا است که مداحان و هیئات مذهبی همدان در این کمیته جمع‌آوری شدند.

میرزایی ادامه داد:  تیزرهایی با حضور مداحان مطرح جهت دعوت مردم به کمک به ستاد مردمی مقابله با ویروس کرونا تهیه و در شبکه استانی همدان پخش شد.

این مداح اهل بیت علیهم السلام با اشاره به اینکه  ۵۰۰ بسته با ارزش ۲۵۰ هزار تومان جهت کمک به فقرا پیش‌بینی شده است، گفت: مرحله سوم که در حال آغاز است رزمایش کمک مؤمنانه به فقرا در آستانه ماه مبارک رمضان است که در حال جذب کمک‌های مردمی و خیرین هستیم و تیم‌های مختلف اعم از شناسایی و مالی آماده شده و هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان بسته‌های حمایتی توزیع خواهد شد.

وی به تهیه اشعار ویژه پرستاران و مدافعان سلامت اشاره کرد و افزود: اجتماع من القلوب همواره شعار ما در خدمت‌رسانی‌ها بوده است و در جریان پویش مدافعان سلامت این امر نیز محقق شد چرا که تشکل‌ها و مجموعه‌های مختلف و پایگاه‌ها در کنار هیئت رزمندگان ثارالله همدان قرار گرفتند.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان اضافه کرد: درخصوص ضرورت ورود هیئات مذهبی در امر رزمایش کمک مؤمنانه باید بگویم که رزمایش در اصطلاح نظامی به معنی ایجاد آمادگی برای اتفاق بزرگ است، لذا هدف رهبر انقلاب این است که زمان طولانی درگیر ماجرای کرونا هستیم و باید همه اقشار مردم میان‌دار این امر باشند.

میرزایی تأکید کرد: هیئت خاموش یا نیمه‌خاموش به درد مردم نمی‌خورد، لذا هیئت پویا و خدمت‌رسان کارگشا است که تاکنون هیئات مذهبی همدان به خوبی ورود پیدا کرده‌اند.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha