پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان در خدمت‌رسانی‌ها حفظ عزت و کرامت مردم را واجب دانست و گفت: در استان همدان مقرر شد با به حداقل رساندن مراجعات حضوری، خدمت رسانی به خانواده‌هایی که مشکل نقدی دارند از طریق واریز به حساب آنها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه با خیرین همدانی، به اقدامات صورت گرفته در مدت زمان گذشته توسط خیرین اشاره کرد و گفت: بعد از جلسه هفته گذشته، اتفاقات خوبی رقم خورده است و با شناسایی اقشار آسیب دیده و جمع آوری اطلاعات آنها، تا حدودی در مسیر برطرف کردن دغدغه‌های موجود قدم برداشته‌ایم.

وی با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه مواسات در سراسر کشور و در استان همدان، اظهار داشت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان، تمام خیرین و مجموعه‌های مردمی و غیر مردمی جهت خدمت رسانی به میدان آمده‌اند، اما این اتفاق زمینه ساز موازی کاری‌هایی شد، بنابراین نیازمند قرارگاهی بودیم تا انسجام به این اقدامات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه قرارگاه مواسات موظف است تا از همه اشخاص و نهادها برای همکاری دعوت کند، مطرح کرد: وجود حساب‌های متعدد نیازمند نظارتی دقیق است، بنابراین در قرارگاه مواسات، برای دریافت کمک‌ها و تجمیع این فعالیت‌ها، حساب مادری افتتاح شد تا با شناسایی و ثبت اطلاعات افراد، از موازی کاری‌ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به سامانه ثبت اطلاعات، خاطرنشان کرد: در این سامانه لیست خانواده‌ها همراه با کدملی ثبت شده است و لذا هر گونه کمکی که توسط هر نهادی به هر خانواده‌ای ارائه شود، باید در این سامانه ثبت شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تمام مجموعه‌های حمایتی در این سامانه حضور دارند، گفت: قطعا شرایط به وجود آمده شرایط سختی است، اما برخی از خانواده‌ها که زیر نظر سازمان‌های حمایتی قرار دارند، در این مدت دریافتی‌ داشته‌اند، در حالی که با شیوع کرونا برخی از مشاغل همانند چرخ برها در بازار مدت‌ها است که هیچگونه دریافتی نداشته‌اند؛ پس هدفمندسازی در کمک رسانی به مردم و خانواده‌های آسیب دیده از این اتفاق، باید در اولویت باشد.

وی اولویت قرارگاه مواسات را رسیدگی به افراد آسیب دیده از کرونا دانست و گفت: با وجود آنکه برخی از اصناف فعالیت‌های خود را از سر گرفتند، اما بعضی از مشاغل کماکان جزو مشاغل پرخطر اعلام شده‌اند و تعطیل هستند، بنابراین اصناف با شناسایی زیر مجموعه‌های خود، باید به یاری اقشار آسیب دیده برود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: کرونا برای همه مردم شرایط سختی را ایجاد کرده است، اما فرصتی نیز ایجاد شده که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد و با انسجام بین خیرین، از این بانک اطلاعاتی، برای کمک به نیازمندان واقعی استفاده کرد.

وی با تأکید بر لزوم نیازشناسی در خدمت‌رسانی به مردم، بیان کرد: اگر اقدام به نیازشناسی در بین جامعه آماری خود بگیریم، متوجه خواهیم شد که کدام خانواده مشکل درمانی دارد و کدام نیازمند تهیه پک غذایی و یا دیگر مشکلات است.

امام جمعه همدان با اشاره به حضور خیرین در اقدامات خیرخواهانه، اظهار داشت: پس از پایان کرونا، امیدواریم این جلسات ادامه دار باشد و با استفاده از بانک اطلاعاتی موجود به کمک خیرین همدانی بتوانیم کمک‌ها را هدفمند کنیم و با احداث کارخانه‌ای در همدان گره‌ای از مشکلات موجود باز کنیم.

وی در خدمت رسانی‌ها حفظ عزت و کرامت مردم را واجب دانست و گفت: در استان همدان مقرر شد با به حداقل رساندن مراجعات حضوری، خدمت رسانی به خانواده‌هایی که مشکل نقدی دارند از طریق واریز به حساب آنها باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha