شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید سلگی

حوزه/ اصحاب رسانه استان همدان، مرقد مطهر سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی و شهدای گرانقدر نهاوند را زیارت کردند و فقدان این جانباز سرافراز و سرباز ولایت را به همسر و خانواده معظم شهید تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، رییس سازمان بسیج رسانه استان، معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع)، مدیرعامل خانه مطبوعات استان و جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌های استان همدان و شهرستان نهاوند به همراه امام جمعه و رئیس بنیاد شهید نهاوند صبح امروز مرقد مطهر سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی و شهدای گرانقدر نهاوند را زیارت کردند و فقدان این جانباز سرافراز و سرباز ولایت را به همسر و خانواده معظم شهید تسلیت گفتند.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا، امام جمعه نهاوند در این مراسم، اظهار کرد: شهید میرزا محمد سلگی ولایت‌مداری را بسیار مهم می‌دانست و با وجود عمل به فرمایشات و منویات رهبر انقلاب در هر شرایط و برهه‌ای، دیگران را نیز به پیروی از ولایت دعوت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبری در بیانات خود که در مورد این شهید بزرگوار داشتند، به چند ویژگی بارز ایشان اشاره کردند که باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود، گفت: این موضوع که بسیاری از اعضای خانواده سردار سلگی در دوران دفاع مقدس به طور همزمان در جبهه‌های حق علیه باطل و در خط مقدم حضور داشتند، یک ارزش بزرگ محسوب می‌شود.

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: اگر شهید سلگی فوق‌العاده است به خاطر زمینه‌های تربیتی ایشان بوده که در خانواده‌ای مذهبی و معتقد رشد کرده است.

وی بر معرفی هر چه بیشتر شهید سلگی به جامعه تأکید کرد و افزود: وضعیت خاص جامعه در دوران کنونی باعث شد آن شهید شبانه دفن شود و لذا با توجه به رشادت‌های سردار سلگی در جبهه ها و خدمات او به انقلاب در نظر است پس از پایان وضعیت کنونی و بازگشت به حالت عادی یادواره درخور شأنی هم در سطح استان و هم در شهرستان نهاوند با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شود.

گفتنی است، سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی فرمانده گردان ۱۵۲ ابوالفضل العباس نهاوند و از رزمندگان دلاور دوران دفاع مقدس بود که از همان ماه‌های نخست حمله رژیم بعثی، به جبهه‌ها شتافت و در کنار رزمندگان اسلام جانفشانی‌های زیادی برای مقابله با دشمن داشت.

آن شهید والامقام در سال ۶۶ در منطقه شمال غرب در اثر اصابت خمپاره به شدت مجروح شد و دو پایش را از دست داد، چنین وضعیتی مانع از حضور آن شهید در جبهه‌ها نشد و با وجود جانبازی بالا، در عملیات مرصاد فرماندهی رزمندگان را بر عهده داشت و مانع از نفوذ منافقین به داخل شهر کرمانشاه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    این خبر که مال دیروزه. ابرو هرچی خبرگزاری بردین حداقل نزنین خبرو مگه مجبورید
  • یاور رهبر US ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    چرا هیچکدوم از این افراد فاصله رو رعایت نکردن؟ همدان کرونا تمام شده شاید. عکس یادگاری هم گرفتن تازه