جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 893994
۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
سردار سلگی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی، تشکل طلاب و فضلای همدانی مقیم قم، مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، در پیام های جداگانه‌ای شهادت سردار حاج میرزا محمد سلگی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، تولیت آستان قدس رضوی، تشکل طلاب و فضلای همدانی مقیم قم، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، هر یک در پیام های جداگانه‌ای شهادت سردار حاج میرزا محمد سلگی را تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت سردار حاج میرزا سلگی:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
ولا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ
 
ملت غیور ایران اسلامی به‌ویژه مردم دارالمؤمنین استان همدان، همه‌ی عزت، سربلندی، آرامش و آسایش امروز خود را مدیون دلاوری‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگ مردانی است که در پیروی از اهل‌بیت پیامبر (ص) به‌ویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تفسیرگر واقعی واژه ایثار شده‌اند.  
وصال عاشقانه جانباز شهید «سردار حاج میرزا محمد سلگی» از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس که پس از تحمل سال‌ها رنج و سختی ایام جانبازی، مشتاق دیدار با هم‌رزمان شهیدش بود گوارای وجود پاکش باد.

توفیق خدمت در آستان سراسر نور حضرت شمس الشموس علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) از افتخاراتی بود که با عنایت امام رئوف شامل حال این سردار شجاع و عزیز ما شده بود.
این‌جانب از جوار مضجع شریف رضوی، شهادت این سردار بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده‌ی گرامی، هم‌رزمان، مردم شهیدپرور دارالمؤمنین همدان و به همه دلدادگان خط نورانی خدمت در محضر حضرت ثامن الحجج (علیه‌السلام) تبریک و تسلیت عرض می کنم و برای آن سردار آسمانی علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

تولیت آستان قدس رضوی
احمد مروی

تسلیت تشکل طلاب و فضلای همدانی مقیم قم:

باسمه تعالی 
"مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا" احزاب، ۲۳
 
شهادت، هنر مردان خداست.

سردار حاج میرزا محمد سلگی، این شهید زنده به زندگان حقیقی پیوست. شیر روز و عابد شب، ملکوتی شد. او که یادگار هشت سال دفاع مقدس بود از زمره جهادگرانی به شمار می رفت که در خط امام و رهبری در راستای تحقق تمدن اسلامی گام برمی داشت. اخلاص، شجاعت، انقلابی گری و روحیه تلاش و خدمت از او عنصری فعال و تأثیرگذار در عرصه های فرهنگی ـ اجتماعی ساخت. اخلاق الهی این شهید والامقام در ارتباط با جوانان، آنان را عاشق خود کرده بود. جوانان انقلابی باید به چنین ستارگان درخشانی تأسی نمایند و آتش به اختیار، همانند این شهید والامقام، مدافعان ولایت و در مسیر خدمت باشند.

شهادت این جانباز سرافراز و سردار پرافتخار را محضر مقام عظمای ولایت (مدّ ظلّه)، همرزمان این شهید نورانی و مردم شهیدپرور استان همدان تبریک و تسلیت عرض نموده و صبر و اجر برای خانواده آن شهید عزیز، به ویژه همسرمحترم و فداکارش، ازدرگاه الهی مسئلت داریم.  یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
 
"تشکل طلاب و فضلای همدانی مقیم قم"

 تسلیت مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان:

انا لله و انا الیه راجعون
سلام بر یاران حسین علیه السلام و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان، و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب، و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سلگی و بر همسر با ایمان و صبور او.

آقا جان، شما سلام فرستادید بر حاج میرزا و او را شهید زنده خطاب نمودی، حاج میرزا دیگر تاب ماندن نداشت و به خیل یاران شهیدش پیوست.

اینجانب شهادت غریبانه این بزرگ مرد مقاوم و نستوه را به محضر قلب عالم امکان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبری معظم انقلاب حفظه الله، مردم سرافراز و مجاهدپرور استان همدان و به خانواده صبور و شکور ایشان تسلیت عرض می نمایم.

کریما: در این ماه رحمت و مغفرت شعبان المعظم، حاج میرزای عزیز ما را در آغوش رحمت بی کران خود گیر و در جوار انبیا و اولیای راستینت متنعم ساز.

آمین رب العالمین

محمدهادی نظیری

پیام تسلیت مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

شهادت در راه خدا اجر بزرگی است که خداوند به انسان های مومن و با اخلاص عنایت فرموده است.

اینجانب شهادت جانباز سرافراز دفاع مقدس و  فرمانده دلاور گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل العباس(ع) و ریاست ستاد لشگر انصارالحسین ع و ریاست اداره اوقاف شهرستان نهاوند، سردار سرافراز حاج میرزا محمد سلگی رابه محضر آقا امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و خانواده محترم و فرزندان آن مجاهد صبور،  تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

خداوند بزرگ روح بلند آن شهید گرانقدر را قرین رحمت و مغفرت بی انتهای خویش قراردهد وبا سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور نماید.

رضا حاجی زین العابدینی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha