شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / دیدار منتخبین مردم استان همدان در انتخابات مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه/ منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم گفت: از آنجایی که شرایط برگزاری مراسم برای شهید سلگی وجود ندارد، خوب است که هم استانی های عزیز در خانه‌های خود با قرائت زیارت عاشورا و یا قرائت قرآن امشب و فردا شب یاد و نام این شهید را زنده نگه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، منتخب مردم همدان در انتخابات مجلس یازدهم، عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلگی، به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص این سردار بزرگ اشاره کرد و گفت: چند نکته در خصوص این شهید عزیز مشهود است که باید به آن توجه کنیم و ساده از کنار آن عبور نکنیم.

وی افزود: یکی از این موضوعات که در کتاب خاطرات سردار سلگی نیز به آن اشاره شده، حضور گسترده این خاندان در جبهه‌های جنگ است، به نحوی که برادران، عموها و پسر عموهای ایشان جزء رزمندگان در خط مقدم بودند و این یک ارزش محسوب می‌شود.

منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم، فرمانده‌ای را موفق دانست که در ابعاد مختلف رزمندگی و فرهنگی پای کار باشد و یادآور شد: خیلی از افراد در جبهه‌های دفاع مقدس با صحبت‌های سردار سلگی بر می انگیختند و نه تنها در بعد رزمی بلکه در ابعاد فرهنگی نیز این سخنان زمینه ساز رشد آنها بود.

وی تصریح کرد: این نکته حائز اهمیت است که، فرمانده در میدان نبرد نه تنها نباید پایش بلرزد بلکه بتواند با راهنمایی‌های خود رزمندگان را در ابعاد معرفتی و معنوی هم آموزش دهد، موضوعی که در سیره این شهید کاملا مشهود است.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به خاطرات سردار سلگی، ابراز داشت: باید از افرادی که اقدام به جمع آوری خاطرات این فرماندهان می‌کنند نیز تقدیر کرد، چرا که از آنجایی که بسیاری از این بزرگان، آدم های متواضعی هستند، اقدامات خود را بیان نمی‌کنند و لذا برای مردم ناشناخته خواهند ماند.

وی با تاکید بر رشادت های سردار سلگی، اذعان داشت: بنابر تعبیر خود سردار، همان طور که از کودکی ابوالفضلی وار بزرگ شده بود، در تمام روزهای نبرد نیز در این مسیر حضور داشت و با این روحیه در تمامی صحنه ها حضور داشت.

منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم ادامه داد: سردار سلگی در عملیات مرصاد با وجود آنکه دو پای خود را از قبل از دست داده بود، و در بالارفتن از کوه، قسمت بالای پا مصنوعی ایشان شروع به خون ریزی می‌کرد، اما صحنه را ترک نکرد و با برانکارد خود را به بالای کوه رساند تا عملیات مرصاد را فرماندهی کند.

وی در پایان با بیان اینکه بنا به شرایط موجود امکان برگزاری مراسم وجود ندارد، اظهار داشت: از آنجایی که شرایط برگزاری مراسم برای شهید سلگی وجود ندارد، خوب است که هم استانی های عزیز در خانه‌های خود با قرائت زیارت عاشورا و یا قرائت قرآن امشب و فردا شب یاد و نام این شهید را زنده نگه دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha