دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بقایی

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت:برای انسجام این کار در سطح کشور اقدامی توسط سپاه و بسیج و مجموعه مدیریت کشور به صورت سازمان‌دهی شده انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، علی بقایی، فرمانده سپاه ناحیه همدان، عصر پنجشنبه در جلسه تبیین ابعاد رزمایش کمک مؤمنانه به فقرا، با حضور مدیران هیئات شهرستانی و مسئولین گروه‌های جهادی هیئت رزمندگان ثارالله همدان اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی توسط هیئت رزمندگان انجام شده و به این جهت تقدیر ویژه داریم.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته همه نهادها و مجموعه‌های مردمی پای کار آمدند و به صورت خودجوش کار کردند که این امر فرصتی برای کشور است.

بقایی عنوان کرد: همت و حمایت مردم اعم از بسیجیان و هیأتی‌ها باعث شد که آسیب کمتری در این ایام شاهد باشیم؛ درحقیقت ایثار و گذشت عامل این موفقیت است و این گنجی است که از دفاع مقدس به ما رسیده است.

وی اضافه کرد: برای انسجام این کار در سطح کشور اقدامی توسط سپاه و بسیج و مجموعه مدیریت کشور به صورت سازمان‌دهی شده انجام شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: بعد از فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند از فرصت ماه مبارک رمضان و رزمایش مردمی مواسات و کمک مؤمنانه برای خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان استفاده شود، قرارگاهی به نام امام حسن مجتبی علیه‌السلام در سطح کشور راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: بر اساس پایشی که انجام شده است سه گروه در ایام شیوع بیماری کرونا و قرنطینه کمتر آسیب دیده‌اند: نخست افراد حقوق‌بگیر اعم از شاغل و بازنشسته، گروه دوم افرادی که تمکن مالی دارند و از پس‌انداز استفاده می‌کنند و سوم مستمری‌بگیر ثابت که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

بقایی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴ گروه مشخص شده که آسیب دیده‌اند که شامل کارگرهای فصلی، کولبرها، باربرها و افرادی که در مشاغل پرخط کار می‌کرده‌اند و حدود دو ماه است که به دلیل تعطیلی بیکار شده‌اند و درآمدی ندارند.

وی ادامه داد: مأموریت در کل کشور به سپاه واگذار شده است و همه نهادها اعم از وزارت صمت، بنیاد مستضعفان، آستان قدس، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت، کمیته امداد و بهزیستی تحت لوای سپاه جمع شدند و تصمیم بر این شد که کار قرارگاهی انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با تأکید بر هماهنگی هیئات رزمندگان اسلام شهرستان‌ها با سپاه ناحیه در هر شهرستان گفت:جهت جلوگیری از چندگانگی مسئولین هیئت رزمندگان ثارالله در هر شهرستان با سپاه ناحیه آن همراه باشد و باید متمرکز، منسجم و هماهنگ کار کنیم .

 وی با بیان اینکه سپاه کلیه اطلاعات کمیته امداد و بهزیستی را در اختیار دارد، افزود: روشی  طراحی شده که دارای ۱۲ شاخص است و افرادی که احصاء و در سامانه ثبت می‌شوند، خدمات دریافتی از این دو نهاد، مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: باید توجه کرد که افرادی تحت پوشش هستند، اولویت بعدی قرارگاه است و اولویت اصلی خدمت‌رسانی به افراد آسیب‌دیده است و قرارگاه جهادی امام حسن علیه‌السلام در شهرستان‌ها ایجاد شده و فعالیت این قرارگاه با ستاد مردمی مبارزه با کرونا هماهنگ است.

بقایی تأکید کرد:  همه جذب‌ها در یک حساب مشترک واریز می‌شود که این حساب به امضای سه نفر شامل نماینده ولی‌فقیه در همدان، فرمانده سپاه استان و بسیج است که با نظارت ایشان مبالغ به شهرستان‌ها عودت داده می‌شود.

وی درخصوص اعلام شماره حساب جهت جذب کمک‌ها و منابع ادامه داد: می‌توان شماره حساب معتمدین جهت جذب کمک خیرین اعلام کنید یا اگر لازم است که سازمان و نهاد معتبری معرفی شود این شماره حساب‌ها را می‌توان اعلام کرد.

وی عنوان کرد: در شهرستان همدان شماره حساب ستاد مردمی فعال است، شماره حساب قرارگاه امام حسن علیه‌السلام به ریاست کریم مطهری و دبیر آن غلامرضا فریدونی ،نیز اعلام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: شماره حساب ستاد مردمی اربعین نیز برای این امر اختصاص یافته است لذا می‌توانید این سه شماره حساب را اعلام کنید

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین مساوات بشریت به همت مردم ایران اسلامی در تاریخ بشریت رقم خواهد خورد و  همه نهادها و دولت برای انجام این عملیات مشترک با زعامت رهبر انقلاب هماهنگ شدند.

بقایی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کشور ما به لحاظ بهداشتی از همه کشورها بهتر است، اظهار کرد: در سراسر دنیا درحال انجام غربالگری مرگ هستند اما ما غربالگری زندگی انجام می‌دهیم و در کمتر از ده روز ۷۵میلیون نفر غربالگری و در سامانه سیب وزارت بهداشت نیز ثبت شد.

وی با بیان اینکه ایجاد درمانگاه‌های ۱۶ساعته باعث شد آسیب‌پذیری کشور پایین بیاید، خاطرنشان کرد:  در زمینه مقابله با کرونا ایران اسلامی رکوردهایی دارد که بعد از این موضوع مشخص خواهد شد که مردم و بسیجیان ایران چه کار بزرگی انجام دادند.

حمایت از ۱۰۰هزار نفر در رزمایش مواسات توسط هیئت رزمندگان ثارالله

محمدعلی پرزاد، رئیس هیأت امنای هیئت رزمندگان ثارالله استان همدان نیز در این جلسه اذعان کرد: ۱۰۰هزارنفر توسط هیئت رزمندگان ثارالله بسته حمایتی تحت لوای قرارگاه امام حسن علیه‌السلام دریافت خواهند کرد.

وی افزود: برگزاری جلسات هفتگی هیئت،ضای مجازی در سطح استان همدان، ضدعفونی معابر، منازل و بیمارستان‌ها و کمک به نیازمندان قبل از سال جدید از جمله اقدامات هیئت رزمندگان ثارالله استان همدان در دو ماه اخیر است.

پرزاد از  تشکیل هیئات اندیشه‌ورز خبر داد و خاطرنشان کرد: در هر ۳۰ شب ماه مبارک رمضان با همکاری صدا و سیمای مرکز همدان از طریق هیئت رزمندگان ثارالله همدان برنامه برگزار خواهد شد.

وی تشریح کرد: ایجاد فضای جشن و سرور ویژه ماه مبارک رمضان در سطح شهرها در این ایام در دستور کار هیئت است و ایجاد هیأت نوجوانان در کلیه شهرها به صورت مستقل و با برنامه کانون‌محور در سال جاری از دیگر برنامه‌های سال جاری است.

تولید نرم افزار امام حسنی‌ها توسط هیئت رزمندگان ثارالله همدان

مصطفی میرزایی، مسئول هیأت رزمندگان ثارالله شهرستان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: امروز نیاز به حرکت جهادی است و خوشبختانه از همان روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا شاهد عملکرد جهادی هیأت رزمندگان ثارالله بودیم .

وی ادامه داد: هیئتی‌ها همان‌طور که میان‎‌دار کار فرهنگی و خدمت‌رسانی هستند، میان‌دار سلامت نیز هستند چراکه هیئت جمعیت عظیم و ظرفیت نهفته‌ای‌ دارد که زیرنظر هیچ دستگاه دولتی نیست و به صورت خودجوش فعالیت دارد اما نیاز است کار به صورت تشکیلاتی انجام شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: در پویش میان‌داران سلامت، توسط هیأت رزمندگان در همدان جریان خوبی ایجاد شد که به اجتماع من‌القلوب نزدیک شده، چرا که قریب ۲۰ هیأت با ما در حال همکاری و تعامل هستند.

وی اضافه کرد: متولی و مسئولیت کمیته هیأت قرارگاه امام حسن علیه‌السلام  هیأت رزمندگان ثارالله همدان است که درحال هماهنگی کلیه هیئت‌ها هستیم.

وی بیان کرد: نرم افزار امام حسنی‌ها توسط تیم رسانه بیرق در حال تهیه است که در ماه مبارک رمضان ارائه خواهد شد که هدف جمع‌آوری اقلام اضافی در خانه‌ها است.

مسئول هیأت رزمندگان ثارالله شهرستان همدان با بیان اینکه ۴کارگاه دوخت و خیاطی توسط هیأت رزمندگان فعال است، گفت:  قریب ۲۷۰ نفر خواهر و برادر در پویش میان‌داران سلامت ثبت‌نام کرده‌اند که در ماه مبارک رمضان نیز فعال خواهند بود و برای این افراد آشپزخانه مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha