چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه از آماده سازی بسته های قرآنی، احکام و سیره شهدا، بصورت مجازی جهت استفاده بهینه طلاب مدارس علمیه کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام مهدی محمدی‌فر در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اینکه در عین حالی که شیوع «ویروس منحوس» مدارس را به تعطیلی کشاند، اما تربیت تعطیل شدنی نیست، اظهار داشت: موظفیم که گذشته از تنظیم اوقات طلاب در منزل، ویژه برنامه‌های اختصاصی قرآنی، سیره شهدا و مباحث مربوط به احکام شرعی در فضای مجازی در اختیار آنها قرار دهیم.

معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: در ایام تعطیلی مدارس که به صورت چهره به چهره طلاب را نمی بینیم، اما جهت جلوگیری از خسارت تهذیبی، تربیتی و بصیرتی، بر خود لازم دانستیم که بسته های قرآنی، احکام و سیره شهدا، به صورت مجازی جهت استفاده بهینه آماده کنیم.

وی گفت: اهم برنامه های آماده شده جهت استفاده طلاب که به صورت اختصاصی در فضای مجازی بارگذاری می شود به این شرح است:

اول: بسته های قرآنی:

الف: بارگذاری کردن هر روز یک صفحه قرآن بهمراه ترجمه و تلاوت استاد منشاوی

ب: برگزاری هفته ای یک جلسه تجوید مقدماتی

ج: برگزاری هفته ای یک جلسه محتوای تفسیر موضوعی برای استفاده طلاب

د: آزمون و ارزیابی کلیه طلاب مدارس استان با توجه به استفاده از ظرفیت فضای مجازی که خود این کار طلاب در منازل اُنس ویژه ای با قرآن داشته باشند.

و اما در رابطه با مباحث اعتقادی، هر روز یک سوال اعتقادی به همراه جواب مختصر و مفید با توجه به استفاده از آیات و روایات برای طلاب بارگذاری می شود.

دوم: بیان احکام دو دقیقه ای:

احکام مبتلا به وضو، تیمم، نماز و... که هر روز در قالب تهیه محتوای 2 دقیقه ای مهیا شده و در اختیار طلاب قرار می گیرد و هدف از ارسال این محتوی، خانه هایمان را تبدیل به مسجد کنیم. اولا به طلاب تاکید شده که ضمن برگزاری نماز جماعت در منازل و احکام را برای آنان بیان کنند.

سوم: در رابطه با سیره شهدا:

الف: هفته ای یک جلسه به صورت خاص و ویژه از سیره شهدا در قالب تراکت، کلام بزرگان و رهبری معظم انقلاب برای طلاب مطالب نابی بارگذاری می شود.

ب: هر روز یک فایل چند دقیقه ای روایت زندگی و معنویت شهدا توسط به صدای حاج حسین یکتا، بارگذاری می شود.

ج: جهت آشنایی طلاب با سیره شهدا، کتاب صوتی(نورالدین فرزند ایران) هر روز یک فایل صوتی به صورت ثابت، از این کتاب در گروه تهذیبی مدارس علمیه بارگذاری می شود و مورد استفاده طلاب قرار می گیرد.

حجت الاسلام محمدی فر در ادامه با بیان اینکه دغدغه ما این بود که در شرایطی که طلاب در مدارس علمیه حضور ندارند، چگونه می شود فعالیت تهذیبی و تربیتی انجام داد؟ گفت: با تهیه بسته های تهذیبی، تربیتی و همچنین ارتباط معنوی طلاب با مدیران و اساتید، فضای مجازی را از تهدید به فرصت تبدیل کردیم و هم اکنون در حال فعالیت و رصد برنامه ها به صورت مجدانه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha