جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حبیب الله سیاری - معاون هماهنگ کننده ارتش

حوزه/ امیر دریادار سیاری بیان کرد: ارتش می تواند از ظرفیت های خودش برای کمک به مردم در مواقع نیاز همانند وقوع بحران استفاده کند. افتخار ارتش این است که می تواند شعار «ارتش فدای ملت» را به منصه ظهور برساند و این مهم امروز تحقق پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، امیر دریادار سیاری، در گفتگو با رادیو گفت‌وگو، در آغاز درباره فعالیت ها و خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از جنگ تحمیلی گفت: برابر اصل ۱۴۳ قانون اساسی، وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران حراست از مرزهای دریایی، هوایی و زمینی است و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: در حقیقت آنچه ارتش و نیروهای مسلح انجام می دهند حفاظت از تمامیت عرضی و استقلال کشور است و تفاوتی نمی کند در زمان صلح و یا جنگ باشیم؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه باید آماده باشد تا پس از جنگ برای انجام این ماموریت خاص در مسیری حرکت کردند که به توانمندی شان اضافه شود تا متناسب با تهدیدات روز در مقابل هر دشمنی جوابگو باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه پس از دفاع مقدس تاکنون و ان شاءالله در آینده مسیر پر افتخار ارتش ادامه دارد، عنوان کرد: ارتش آمادگی دارد در شرایط و مقاطع مختلف زمانی، ماموریت های حساس خود را ادامه دهد.

وی همچنین به مسئله سازندگی تجهیزات و به روزرسانی آن ها اشاره کرد و بیان داشت: در طول دوران دفاع مقدس، آسیب های زیادی به تجهیزات وارد شده بود و باید به سمت تعمیرات اساسی تجهیزات می رفتیم و این در حالی بود که تمام تجهیزات کشور در آن زمان غربی بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همه آمریکایی ها را بیرون کردیم و آن ها فکر می کردند این تجهیزات توسط ایرانیان قابل بهره برداری نیست.

امیر دریادار سیاری افزود: پس از بهره برداری و تعمیرات اساسی، به مرحله نوسازی رفتیم و اولین ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و در این راستا انواع و اقسام سلاح ها و تجهیزات را ساخته ایم. به عنوان مثال هوانیروز جمهوری اسلامی ایران بزرگترین ناوگان هلی کوپتری را در منطقه دارد و نقش خود را در دفاع مقدس به خوبی انجام داده است. همین اقتدار را در بخش های دیگر از جمله دریا نیز داشتیم و داریم.

این فرمانده دفاع مقدس درباره شرایط امروز ارتش اظهار کرد: امروز به جایگاهی رسیده ایم که ادعا می کنیم برای تامین تجهیزات مورد نیاز نیازی به کشورهای دیگر نداریم و همان حرف امام (ره) که فرمودند «باید روی پای خود بایستید» محقق شده است. امروز تمام نیازهای ارتش به وسیله خط تولید داخلی محقق می شود و دائما توجه داریم که از نظر فناوری، از تجهیزات نوین عقب نیافتیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: افتخار و عظمت ارتش جمهوری اسلامی ایران در این است که به هیچ کشور دیگری وابستگی ندارد و این موضوع به ویژه در حوزه تربیت نیروی انسانی و تامین تجهیزات اهمیت بیشتری دارد. ارتش باید در مقابل دشمن جوابگو باشد و زمان و مکان را نمی شناسیم و همانطور که در قانون اساسی نیز آمده است، برای دفاع از این مرز و بوم شب و روز نمی شناسیم.

وی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتشی اسلامی دانست و عنوان کرد: اسلامی بودن یعنی هم باید مکتبی و هم مردمی باشد. مکتبی بودن یعنی از آموزه های دینی برای پرورش و آموزش استفاده می کند و مردمی بودن این معنی را می دهد که ارتش می تواند از ظرفیت های خودش برای کمک به مردم در مواقع نیاز همانند وقوع بحران استفاده کند. افتخار ارتش این است که می تواند شعار «ارتش فدای ملت» را به منصه ظهور برساند و این مهم امروز تحقق پیدا کرده است. شعار امروز ارتش پس از شیوع کرونا نیز «مدافعان وطن و یاوران سلامت» است و در این راستا همرزمان عزیز ارتش در سامانه بهداشت و درمان ارتش خیلی خوب درخشیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha