جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 895977
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
شبکه قرآن

حوزه/ همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این شبکه ویژه‌برنامه‌هایی را در قالب‌های متفاوت و برای رده‌های سنی مختلف تهیه و تولید کرده است که در این ایام به روی آنتن این شبکه تلویزیونی خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این شبکه ویژه‌برنامه‌هایی را در قالب‌های متفاوت و برای رده‌های سنی مختلف تهیه و تولید کرده است که در این ایام به روی آنتن این شبکه تلویزیونی خواهد رفت.

«میهمان خدا» عنوان ویژه‌برنامه سحرگاهی این شبکه است که همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۲:۳۰ بامداد به صورت زنده همراه بیداردلان و سحرخیزان این ماه نورانی است.

ویژه‌برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیما «ضیافت» نام دارد که این برنامه در قالب ترکیبی همراه با مستند به بررسی زندگی علما و بزرگان دین می‌پردازد و هر روز از ساعت ۱۹ به صورت زنده تقدیم مخاطبان قرآنی و معارفی تلویزیون خواهد شد.

جنگ شبانگاهی «عطر رمضان» از دیگر تدارکات این شبکه در ماه مبارک رمضان است که هر شب از ساعت ۲۲ از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله ابوالحسن(ع) و شیخ صدوق(ره) به روی آنتن می‌رود.

«ترتیل‌خوانی اجزاء قرآن کریم» که همه ساله با استقبال مخاطبان تلویزیون روبه‌رو بوده است، امسال نیز هر روز در ایام ماه مبارک رمضان در سه نوبت به صورت زنده و تولیدی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

بر این اساس، مراسم ترتیل‌خوانی قرآن از فضای معنوی و ملکوتی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) هر روز پس از اقامه نماز صبح و مراسم معنوی ترتیل جزءخوانی حرم مطهر رضوی با حضور زائران و دوست‌داران آن حضرت هر روز از ساعت ۱۱:۳۰ به صورت زنده و مستقیم و همچنین، مراسم ترتیل‌خوانی در حرم مطهر امام خمینی(ره) همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان در ساعت ۱۸ تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

پخش سخنرانی آیت‌الله ناصری در ساعت ۱۳:۳۰، آیت‌الله مجتبی تهرانی ساعت ۱۶ و سخنرانی حجج اسلام انصاریان و سیدمهدی میرباقری ساعت یک بامداد از تدارکات ویژه این شبکه در این ایام است.

همچنین، تفسیر قرآن کریم برای جوانان با عنوان «بیکـران» در قالب پرسش و پاسخ دانشجویی هر روز ساعت ۱۵ و تکرار آن روز بعد ساعت ۹ صبح پخش خواهد شد.

برنامه‌های دیگر شبکه قرآن و معارف سیما در این ایام شامل «هشتگ دین» ویژه ماه مبارک رمضان با محوریت پاسخگویی به احکام و سؤالات شرعی این ماه خواهد بود. همچنین، «یادخدا» با موضوعات و کارشناسان مختلف هر روز ساعت ۱۴:۳۰ پخش خواهد شد. مسابقه «اسـرا» نیز روزهای زوج ساعت ۲۱ و برنامه ویژه خردسالان با عنوان «منم بچه مسلمان» متناسب با این ماه مبارک هر روز ساعت ۱۷، کماکان تقدیم مخاطبان ارجمند می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha