جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سروستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در قرارگاه استانی رزمایش مواسات و همدلی گفت: ترویج فرهنگ مواسات با مرکزیت مساجد محور فعالیت تبلیغی ماه رمضان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در آیین آغاز به کار قرارگاه استانی رزمایش مواسات و همدلی، به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های تبلیغات اسلامی بوشهر و مجامع و تشکل‌های وابسته در مبارزه با ویروس منحوس کرونا پرداخت و اظهار داشت: مسجد به عنوان محور فعالیت‌های دینی و انقلابی در دوران دفاع مقدس، نقش اساسی در پشتیبانی، تربیت و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های حق علیه باطل داشت و امروز هم محور سلامت و مواسات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اادامه داد: اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با مشارکت فعال تشکل‌های مرتبط با سازمان در مقابله با ویروس کرونا و ترویج فرهنگ بهداشت عمومی در سه بخش در سطح استان انجام شد.

وی گفت: اقدامات انجام گرفته در موج اول با محوریت ترویج فرهنگ سلامت و همچنین اقداماتی از قبیل مشارکت در تشکیل کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش و ضدعفونی  معابر، مساجد، مراکز و فضاهای آموزشی و محلات در سطح استان بود.

حجت‌الاسلام سروستانی اضافه کرد: همگام با سایر نقاط کشور، روحانیون استان بوشهر علاوه بر وظیفه ذاتی خود در انجام امور دینی و شرعی علیرغم تعطیلی مساجد و مراکز دینی، در مسئله ویروس کرونا هم به نحو مطلوبی به ایفای نقش پرداختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، موج دوم اجرای برنامه ها را با محوریت معنویت و انفاق عنوان کرد و تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر، کمک به فقرا و مستمندان و کمک به افراد بی‌بضاعت و شناسایی فقرای محلات را از اقدامات مهم در راستای مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد.

وی ادامه داد: موج سوم اقدامات انجام گرفته مجموعه استان در قالب تلاش بر فرهنگ‌سازی مواسات بین مردم متمرکز شده است.

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان این که در این ایام گرچه فریضه نماز جماعت تعطیل است ولی ائمه جماعات فعالیت تبلیغی خود را ادامه می‌دهند، افزود: روحانیون همواره در خط مقدم ایثار و جهاد حاضر بوده و هستند، از همین رو در مسئله بیماری کرونا هم به حول و قوه الهی با احساس تکلیف، روحیه جهادی و بدون هیچ چشمداشتی و با ارائه خدمات خالصانه به ایفای نقش پرداخته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha