جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیمارستان فرقانی

حوزه/گروهی از طلاب از همان روزهای اول در بیمارستان فرقانی به‌قول‌معروف جا خوش کرده‌اند و باگذشت نزدیک به ۲ ماه همچنان به‌مانند روزهای اول در حال خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تقریباً دو ماه از شیوع بیماری کرونا در قم می‌گذرد، بیماری که امروز به خبر اول رسانه‌های جهان تبدیل‌شده و متأسفانه انسان‌های بسیار زیادی را درروی کره زمین درگیر و به کام مرگ کشانده است.

نوع تعامل دولت‌ها و مردم نیز با شیوع این بیماری در نوع خود بسیار قابل‌توجه است، به‌طوری‌که در برخی از کشورهای غربی افراد مسن را به حال خود رها کرده‌اند تا بدون امکانات پزشکی و درمانی با این بیماری دست‌وپنجه نرم کنند.

در این میان روایت‌ها در کشورمان کاملاً متفاوت است چراکه در اینجا و بر اساس آموزه‌های دینی و اخلاقی تفاوتی بین انسان‌ها در نحوه‌ای درمان وجود ندارد و حتی در اوج بیماری‌ها اولویت درمان را به بیماران کم‌توان و مسن می‌دانند.

اما این پایان ماجرای کرونا در کشورمان نیست، چراکه از همان لحظات اول شیوع این بیماری که متأسفانه با موج شدیدی نیز همراه بود، در شهر قم، شهر کریمه اهل‌بیت (ع) اتفاقات بسیار تاریخی و بی‌نظیری رقم خورد.

طلاب و جهادگران انقلابی و مؤمن از همان روزهای نخست بدون هیچ فراخوان و دستوری وارد میدان شدند و در عرصه خدمت‌رسانی به بیماران پیشگام شدند.

از حضور در کنار بیماران و کادر درمانی گرفته تا کفن‌ودفن بیماران کرونایی همه و همه اقداماتی بود که طلاب جهادگر در این روزهای دشوار آن را انجام می‌دهند.

در این میان گروهی از طلاب از همان روزهای اول در بیمارستان فرقانی به‌قول‌معروف جا خوش کرده‌اند و باگذشت نزدیک به ۲ ماه همچنان به‌مانند روزهای اول در حال خدمت‌رسانی هستند.

خرید و تهیه آب‌میوه‌های طبیعی کار روزانه این جهادگران است که همچنان ادامه دارد.

البته برخی از طلبه‌ها نیز وسایل نقلیه خودشان را در اختیار جهادگران گذاشته‌اند و به‌هرحال در اجر و ثواب این اقدامات انسان دوستانه و خداپسندانه سهیم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha