چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مظفر سالاری

حوزه/ نویسنده و رمان نویس حوزوی گفت: بی شک مسجدمحوری در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به تحقق اهداف مورد نظر در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه کمک شایان توجهی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفر سالاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، نهادهای دینی و از جمله مساجد نقش مهمی بر عهده دارند، ضمن آن که به طور خاص کانون های فرهنگی و هنری مساجد در همه استان های کشور در این باره فعال هستند.

وی افزود: طی دو ماه اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا نیز کانون های مساجد در کنار سایر نهادها و تشکل های مردمی در مبارزه با کرونا و کمک به بیماران کرونایی، همچنین فعالیت هایی چون ضدعفونی کردن اماکن و تولید ماسک و لباس گان برای بیمارستان ها و کادر پزشکی، فعالیت قابل توجهی داشته اند.

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد همچنین با اشاره به اهمیت رسیدگی به وضع محرومان و نیازمندان جامعه در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: قرار بر این شده که تمام هزینه هایی که برای دادن افطاری در این ماه در سال های گذشته هزینه می شده برای کمک به فقرا و نیازمندان مصرف شود، ضمن آن که در سایه بهره گیری از موقوفات در این باره، با همکاری نهادهای مسجد محور مثل اوقاف و بسیج، در تلاش هستیم این ظرفیت ها و امکانات در راستای برگزاری هر چه بهتر رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان داشت: حتی فراتر از این کارها، ما در آینده به دنبال محلات مسجد محور هستیم؛ به این معنا که هرگونه فعالیتی که انجام می شود با محوریت مسجد و امام جماعت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سالاری افزود: برای همین ماه رمضان، ما بر اساس نیازهای محلات، افراد محروم و کم بضاعت را شناسایی کرده ایم و برای آن ها کارت هایی تهیه شده که با تخفیف های ویژه از برخی فروشگاه ها خرید کنند، ضمن آن که در این خصوص از کمک های مردمی برای کاستن از مشکلات معیشتی محرومان و نیازمندان استفاده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به هر صورت آن چه مهم است این که وظیفه مسلمانی و دینی و انسانی ما ایجاب می کند که نسبت به فقرا و افراد ضعیف جامعه به هیچ وجه کم تفاوت و بی تفاوت نباشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha