پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 896342
۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
فصلنامه

حوزه/ شصت و نهمین شماره فصلنامه تخصصی ره‌آورد نور به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه شصت و نهمین شمارۀ فصلنامۀ تخصصی ره‌آورد نور به همت پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی منتشر شد.

گفتنی است: فصلنامه ره‌آورد نور در شماره ۶۹ (پیاپی ۸۶) که به‌صورت ویژه‌نامه و با موضوع پژوهش‌های رجالی ۲ منتشر شده، به مطالبی خواندنی از جمله: نقش تعبیر واسطه در معجم رجال، تمییز مشترکات در نرم‌افزار درایة النور، فرایند غنی‌سازی داده‌های رجالی، ارتباط راویان در نرم‌افزار درایة النور و ... پرداخته است.

لازم به ذکر است: این مجله که نخستین فصلنامه تخصصی مطالعات رایانه‌ای علوم اسلامی است، به منظور اطلاع‌رسانی، آموزش و انعکاس پژوهش‌های رایانه‌‏ای در زمینه علوم اسلامی از بهمن‌ ماه ۱۳۷۷ آغاز به ‌کار کرد و تاکنون ۶۹ شماره را منتشر کرده است. توجه و استقبال دانشوران، محققان و مراکز علمی و فرهنگی از مطالب و عناوین فصلنامه موجب شد تا ره‌‏آورد نور به‌ تدریج جایگاه ویژه‌ای را به عنوان مهم‏ترین رسانه اطلاع‌‏‌رسانی در زمینه انفورماتیک علوم اسلامی به خود اختصاص دهد.

همچنین، این فصلنامه تخصصی در چهار محور دین، فرهنگ و فناوری اطلاعات، نرم افزارهای اسلامی، پایگاه های اسلامی و مطالعات اینترنتی و دانش کاربری، به ارائه مقاله می‌پردازد و به مدیر مسئولی حجت الاسلام و المسلمین شهریاری و سردبیری حجت الاسلام و المسلمین نمازی و به صاحب امتیازی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به صورت سراسری در اختیار جامعه علمی کشور قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان جهت اشتراک فصلنامه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی ره‌آورد نور به نشانی rahavardnoor.ir مراجعه نمایند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha