سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اية الله الاعرافي

حوزه/ آیت‌الله اعرافی در نامه به دبیرکل شورای جهانی کلیساها، آمادگی حوزه‌های علمیه را برای همکاری و هم‌فکری با نهاد کلیسای ارتدوکس اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نامه به دبیرکل شورای جهانی کلیساها خاطر نشان کرد: حادثه ناگوار انتشار ویروس کرونا مایه رنج و مصیبت کشورها و ملت ها و موجب غم و اندوه رهبران ادیان، عالمان و اندیشمندان شده است. 

آیت‌الله اعرافی افزود: حوزه‌های علمیه و بزرگان دین در قم و ایران ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان و آسیب دیدگان از پیروان همه ادیان و همه ملت های جهان، آرزوی دوری همه بلاها و نابسامانی ها از جهان و رحمت الهی برای جانباختگان و شفای عاجل برای بیماران را از خداوند منان دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: حوادث و بلایای طبیعی در منطق ادیان آسمانی پدیده هایی هشداردهنده برای آزمون بشر، زمینه ساز تکامل و تعالی انسان، مایه بصیرت نسبت به مبدا و معاد، فرصتی برای سنجش و تجلی خصلت‌های انسانی و اجتماعی و شکوفایی روح همدلی، ایثار و فداکاری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تبیین صحیح، عقلانی و حکیمانه این گونه حوادث و چگونگی مواجهه با آن، پرهیز از دوقطبی غیرواقعی علم و دین، توسعه پژوهشهای ناظر به معالجه آسیب ها و معضلات اجتماعی وظیفه‌ای سترگ بر عهده همه نخبگان، فرهیختگان و مسئولان است.

وی تصریح کرد: لازم است رهبران و عالمان دینی با تحکیم مبانی اعتقادی و توجه به ضرورت تزکیه ی نفس و صیانت جامعه از ناهنجاری ها و آلودگی ها و نیز توجه به قدرت لایزال خداوند متعال، اهتمام به دعا و تضرع در پیشگاه خداوند را ترویج کنند و بدون تردید انجام این مهم نیازمند همدلی و همکاری همگانی همه مراکز و مجامع علمی دینی و رجوع به سرمایه بی نظیر تعالیم وحیانی پیامبران آسمانی با رویکردی جامع و عقلانی است.رهبران راستین الهی همواره بر ارادت و پیمان خود با خداوند و پیامبران الهی و انسانیت ایستاده اند و خواهند ایستاد.

آیت‌الله اعرافی در پایان اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و بزرگان و استادان و طلاب آن آمادگی دارند ضمن تبادل تجارب علمی، پژوهشی، فرهنگی و امدادی به ویژه در عرصه مجازی، فصل جدیدی از هم فکری ها و همکاری ها را با مراکز علمی بین المللی، دانشگاه ها، مراکز دینی، رهبران ادیان آسمانی و کشورهای دنیا و نهاد مسیحیت ارتدوکس آغاز نمایند تا با این حوار و تعامل صف واحد ادیان الهی درخدمت بشریت شکل گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha