جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نخستین ابرفروشگاه در اندونزی گواهینامه حلال دریافت کرد

حوزه/ ابرفروشگاه ماتاهری پورتا پرایم که ۱۴۶ فروشگاه، سه مرکز توزیع و یک دفتر مرکزی در اندونزی دارد، نخستین فروشگاه زنجیره ای مدرن است که در این کشور گواهینامه حلال دریافت کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از jakartaglobe، ابرفروشگاه ماتاهاری پورتا پرایم در اندونزی، نخستین فروشگاه زنجیره ای مدرن در این کشور می باشد که قادر به دریافت گواهینامه حلال شده است.

شورای علمای اندونزی، بخش ارزیابی موادغذایی، دارویی و آرایشی به تازگی برای این ابرفروشگاه شناخته شده در کشور گواهینامه صادر کرده است. شورای علمای اندونزی در اکتبر ۲۰۱۹ اعلام کرده بود که داشتن گواهینامه حلال برای محصولات مصرفی و خدمات مرتبط برای فروشگاه ها ضروری است و شرکت هایی که پس از اخذ گواهینامه مقررات مربوطه را رعایت نکنند، حداکثر تا ۲ میلیارد روپیه (نزدیک به ۱۲۸ هزار دلار) جریمه و تا سقف ۵ سال به حبس محکوم خواهند گردید.

این شرکت که ۱۴۶ فروشگاه، سه مرکز توزیع و یک دفتر مرکزی در پایتخت دارد، همچنین سیستم بیمه حلال را در دو خط عملیاتی و پشتیبانی پیاده سازی کرده است و نخستین فروشگاه زنجیره ای مدرن اندونزی است که گواهینامه حلال دریافت می کند.

 دنی کونجیونیان مدیر و سرپرست شرکت گفت: گواهینامه حلال را ما به ارائه بهترین خدمات خرده فروشی به مشتریان برای تامین نیازهای خانوار و استقبال از روزهای ماه رمضان که هفته آینده آغاز می شوند، توانمند می سازد.

وی خاطرنشان کرد: ما به تمامیت حلال در کل شعبه ها متعهد می شود. ما همچنین در پی گرفتن مجوزها و گواهینامه های دیگر هستیم.

 اندونزی بزرگترین جمعیت مسلمان جهان را دارد. براساس اطلاعات دولت ، بیش از ۸۵ درصد از ۲۷۲ میلیون نفر در این کشور مسلمان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha