پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سفر نخستین مسلمانان  به استرالیا پیش از اروپایی ها بازآفرینی شد

حوزه/ گفته می شود ملوان ها و تجار مسلمان اندونزی، سال ها پیش از ورود مهاجران اروپایی با مردم بومی استرالیا در ارتباط بوده و معاملات تجاری انجام می داده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، به منظور ایجاد حس تعلق در میان مسلمانان استرالیایی، طی پروژه جدیدی، نخستین سفر ملوان های مسلمان به استرالیا با کشتی بادی بازآفرینی شد.

گفته می شود بومیان استرالیایی مدت ها پیش از ورود نخستین مهاجران اروپایی به این منطقه در قرن هجدهم، با ملوانان اندونزیایی در ارتباط بوده و با آنان معاملاتی داشته اند.

 برخی کارشناسان معتقدند که ماکاسیان مسلمان در اوایل دهه ۱۵۰۰ با مردم محلی یولنگو در استرالیا معامله می کردند.

اکنون سفر دریایی این تجار صلح طلب مسلمان دوباره بازسازی شده است. هدف از این پروژه ایجاد حس تعلق بیشتر در جوانان مسلمان استرالیایی اعلام شده است.

 در این بازآفرینی، یک کشتی چوبی بادی از جزیره سولاوسی در اندونزی به سمت باواکا در استرالیا به حرکت درآمد.

شیخ وسام چارکاوی، امام جماعت از موسسه ابوحنیفه می گوید: ما کارگاه آموزشی برای جوانان برگزار کردیم و از آنان خواستیم استرالیایی بودن را تعریف کنند. بسیاری نمی توانستند خودشان را با این مفهوم وقف دهند.

وی افزود: همه به آن ها می گفتند که به اینجا تعلق نداری! برگرد به همان جایی که بودی! احساس می کردیم که آن ها به انزوا کشیده شده اند.

چارکاوی درباره مراسم بازسازی استقبال از مسلمانان توسط بومیان استرالیایی می گوید: فوق العاده بود! همه جامعه استقبال کردند.  قلب همه پر از احساس شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha