شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه شیراز،رئیس کل دادگستری فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس بر لزوم رفع موانع تولید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام عصر امروز در دیدار مجموعه قضایی استان فارس، اظهار داشت: استان فارس مجموعه بسیار بزرگی است و تقریبا 10 برابر برخی از استان ها جمعیت دارد و قاعدتا اداره و نظارت بر روی کار در هر بخشی از استان مشکل است و در بحث قضایی هم مسلما این سختی ها وجود دارد، اما باید هر سال یک قدم رو به جلو حرکت کنیم تا برسیم به نقطه مطلوبی که از نظر چشم انداز برای کشور ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه دشمن در جهت تبلیغات و فضاسازی 2 نقطه ضعف را برای ما جلوه گر می کند، یک مسئله این است که حس شهروندان کشور را به نحو تغییر دهند که همه چیز رهاست و مدیریتی در هیچ سطحی وجود ندارد و در این خصوص دشمن بسیار کار می کند، اضافه کرد: قاعدتا دستگاه قضایی در این قسمت باید برنامه ریزی کند که این تصور تغییر کند. مسئله دیگر که بر روی آن خیلی تبلیغ می کنند و به دنبال فضا سازی هستند این است که در کشور ما حساب و کتابی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه اضافه کرد: هر 2 مورد جنگ نرم است و بیش از آنچه که واقعیت داشته باشد باید در عرصه مقابله با جنگ نرم بررسی شود ولی وقتی یک مورد را ولو حیله گرانه بسیار بیان کردند و در آن راستا دقیق کار کردند تبدیل به یک باور عمومی در جامعه می شود.

وی تصریح کرد: در قضیه مهار بحران کرونا کشور ما حقیقتا از بسیاری کشورهای دیگر موفق تر بود، اما در رسانه‌های غربی به نحوی ابراز شد که گویی در طول این مدت ما اصلا مدیریتی نداشته ایم و فضای کرونایی در کشور رها شده بوده است، درحالی که در مقایسه ایران با کشورهای تراز اول دنیا می بینیم ما توانستیم این بحران را به خوبی اداره کنیم.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه در بحث دستگاه قضایی نیز نظیر همین است یعنی از توانمندی های ما تعریف نمی شود اما تا نقطه ضعفی می بینند آن را بزرگ می کنند و فریاد می زنند. البته نقد لازم و واجب است اما این 2 معضل و آسیب اجتماعی بسیار نیاز است که با تمهیداتی برطرف شود تا اقتدار نظام تثبیت شود و به نظر بنده می رسد که برای حل آنها باید چند مدل کار انجام دهیم، خاطرنشان کرد: نکته اول اینکه با همکاری روحانیت می توانیم به نقطه ای برسیم که وقتی حکمی در دادگاه بدوی صادر می شود همه اطمینان بالای 90 درصد به درستی حکم داشته باشیم تا اجرا شود و نقص در حکم موجب اطاله دادرسی و مشکلات بعدی نشود.

وی، قاطعیت در حکم را یکی دیگر از مسائل مهم دادگستری برشمرد و تاکید کرد: در برخی موارد اجرای احکام زمان بر است و مدت های طولانی یک حکم صادر شده است حکم باید اجرا شود، اگر این اتفاق و قاطعیت رخ دهد مردم متوجه می شوند که در کشور ما قانون حاکمیت می کند و این نکته اگر در جامعه القا شد، این اقدام صحیح قاطعانه باعث می شود پیشگیری رخ دهد که یکی از وظایف دستگاه قضایی همین پیشگیری است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام ادامه داد: بخشی از کار به اقدامات دادگستری برمی گردد و بخش دیگر در قسمت فرهنگی و پیشگیری باید انجام گیرد، از جمله کارهای فرهنگی دستگاه قضایی که باید نسبت به بیرون انجام گیرد از جمله همین فضاسازی ها، تبلیغات و اطلاع رسانی های به موقعی که مقابل تبلیغات دشمن را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: به شکلی حوزه، رسانه ها و دستگاه تبلیغی کشور باید به کمک شما بیایند، ولی بالاخره آن نقطه ای که باید اطلاع رسانی مناسب انجام دهد و جهت گیری مناسب بدهد و هماهنگی بین دستگاه ها را ایجاد کند باید از درون مجموعه قضایی باشد، چراکه اگر کار کنیم اما هماهنگی وجود نداشته باشد به خاطر عدم هماهنگی نتیجه خوبی نمی گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای سال 99  هدف گذاری کرده اند و باید ببینیم برای جهش تولید می خواهیم چه کاری انجام دهیم، گفت: در بحث جهش تولید، مقام معظم رهبری فرمودند که در زندگی مردم باید دیده شود، لذا باید برای بهبود فضای کسب و کار برنامه ریزی و اقدام کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان بر رفع موانع تولید تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha