جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: بانوان طلبه باید در راستای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه، خود طلایه دار پویش همدلی و کمک مؤمنانه باشند.

سیده معصومه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که همدلی و کمک مؤمنانه در آستانه ماه مبارک رمضان یکی از مهم ترین مسایل امروز جامعه ماست، اظهار داشت: ماه های اخیر به جهت شیوع ویروس کرونا و به تبع آن تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، شاهد بیکاری بسیاری از کارگران روزمزد و نیز کسبه و به هر صورت سخت تر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بوده ایم که در این وضعیت لازم است افراد دارای تمکن مالی نسبتاً خوب به فکر گره گشایی از نیازمندان و محرومین جامعه باشند.

وی با بیان این که بر اساس تعالیم دینی، دستگیری از فقرا و نیازمندان و به طور کلی  تلاش به منظور حل مشکلات مردم از جمله نشانه های بارز انسان مؤمن و موحد است، گفت: امام موسی صدر در جایی می گوید" وقتی به جامعه می‌نگریم، می‌بینیم بسیاری از مردم به سبب فراهم نبودن شرایط و امکانات، در ساخت جامعه نقشی ندارند. چه بسیار استعدادهای بزرگ و درخشانی که در روستاها و مناطق فقیرنشین به سر می‌برند، ولی از نعمت درس خواندن محروم‌اند و توانایی ورود به مدرسه یا دانشگاه یا هر مرکز آموزشی دیگری ندارند. "

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران افزود: از این حیث کسانی که فی سبیل الله در جهت رفع گرفتاری و مشکل اقشار ضعیف و دردمند جامعه گام برمی دارند، قطعاً نزد خدا و اهل بیت(ع) بسیار مأجور هستند چرا که در خط مقدم خدمت به انسانیت و رفع محرومیت قرار دارند.

وی همچنین با بیان این که در آیات قرآن وروایات اهل بیت عصمت وطهارت تاکید بسیاری بر رسیدگی به امور همنوعان و مشارکت و تعاون در در این راستا شده است، ابراز داشت: امام کاظم (ع) در حدیثی می فرمایند: "خداوند درزمین بندگانی دارد که برای برآوردن نیاز مردم می کوشند؛ اینان ایمنی یافتگان قیامت هستند"

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: بر این اساس طلاب حوزه های علمیه خواهران در لبیک به فرمایش ولی امر مسلمین مبنی بر همدلی ومواسات در عین اینکه شایسته است خود در صف اول این پویش حضور داشته باشند باید پرچم دار این خیزش مهم در جامعه اسلامی باشند چرا که رسالت پیامبرگونه و وظیفه تبلیغی طلاب به خصوص طلاب خواهر ایجاب می کند که  خود راهبر و همراه مردم دراین خیزش عظیم باشند.

وی افزود: به راستی چه خوب است به پیروی و تاسی از کلام و سیره مولای متقیان امیرالمومنین(ع) که همراه و همدل نیازمندان ومستمندان بودند در روزهای مانده تا استقبال از ماه پرخیر وبرکت رمضان، خود و دیگران را به این رزمایش مهم دعوت کنیم و با شعار "هر طلبه یک مبلغ و یک پرچمدار فرمان الهی" خود و دیگران را دراین پویش عظیم سهیم کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha