پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ملکی - معاون تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ نخستین جلسه ویدئو کنفرانس معاونین تهذیب حوزه های علمیه استانی با حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در سال ۹۹ با موضوع «فعالیت های تهذیبی تربیتی در فضای مجازی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این جلسه با ارائه گزارش های معاونین تهذیب حوزه های علمیه استانی از فعالیت های خود در استان و شهرستان ها آغاز  گردید و روند گزارشات واصله بدین شرح بود که بحمدالله کارها و اقدامات ارزشمندی در عرصه تهذیب، اخلاق و تربیت حوزه ها و مدارس علمیه کشور صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، برخی از استان‌ها در مدارس خود از ابتدای بحث شیوع ویروس کرونا هر پایه را به یکی از اساتید تأثیرگذار واگذار کردند که این استاد، پیگیری برنامه های معنوی، جسمی و معیشتی طلاب را به صورت تلفنی و نیز از طریق پیام رسان در فضای مجازی بر عهده داشته است.

همچنین از دیگر فعالیت های صورت گرفته از سوی معاونین استانی اجرای برنامه‌ها، حضور جهادی طلاب در بیمارستان‌ها و ضدعفونی کردن سطح شهر و پیگیری مسائل غسل، تجهیز و کفن‌ودفن اشخاصی است که در اثر کرونا ویروس از دار دنیا رفته‌اند.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه نکاتی به شرح ذیل مصوب گردید:

۱.    فعال کردن شورای تهذیب و ارتباط با طلاب به صورت مجازی؛

۲.    پیگیری مدیران استان‌ها و شهرستان‌هایی که استاد مشاور دارند برای برنامه‌ریزی و تنظیم ساعاتی کاری جهت حضور مشاوران در مدارس و ارائه خدمات مشاوره‌ای به طلاب به صورت تلفنی و مجازی؛

۳.    اعلام شماره تلفن ۵ رقمی ۰۹۶۴۰۰ مرکز مشاور قم به طلاب جهت دریافت خدمات مشاوره‌ای؛

۴.    انجام طرح های قرآنی مانند طرح اقوم و طرح خانه را مسجد کنیم

۵.    پیگیری طرح مطالعاتی شهید مطهری از طریق فضای مجازی؛

۶.     مراجعه روزانه معاونین تهذیب به کانال معاونت تهذیب و استفاده از مطالب مشاوره ای، انس طلاب با قرآن و عترت و مطالب اخلاقی  در کانال و ارسال به طلاب سراسر کشور

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha