جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رزمایش غیرحضوری مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ «رزمایش خدمات غیرحضوری مرکز خدمات» در ماه مبارک رمضان در استان قم و سایر استان‌های کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه عینیت بخشی به آرزوی خدمات غیرحضوری، سیاستی دیرینه است که هم در کلان حاکمیت و هم به صورت بخشی، توسط دستگاه‌های مختلف دنبال شده، ولی هنوز به صورت کامل جامه عمل به این سیاست پوشانده نشده است.

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، به عنوان نهاد پشتیبان حوزه و روحانیت که امر خطیر حمایت از تمامی طلاب و روحانیون کشور، اعم از مرد و زن، ایرانی و غیر ایرانی، متأهل و مجرد و شیعه و سنی را بر عهده دارد، چند سالی است حرکت خود به سمت سازمان الکترونیکی و ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را شروع کرده و بخش زیادی از فرایندهای خود را مکانیزه نموده است.

هم اکنون که به دلیل شیوع ویروس کرونا، ضرورت جلوگیری از مراجعات حضوری ارباب رجوع سازمانی دو چندان شده است، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه درصدد است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمانی و نیروی انسانی خبره، با بهره‌گیری مؤثر از تجربیات مفید گذشته، گامی بلند در راستای ارائه خدمات غیرحضوری و ارتقاء و تسهیل فرایندهای خدمت‌رسانی بردارد.


بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده در این طرح، ارباب رجوع محترم می‌تواند انواع خدمات خود را در قالب پیگیری اینترنتی یا برقراری تماس تلفنی دریافت نموده و نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت خدمات نخواهد بود. لذا، در طول دوره برگزاری رزمایش (ماه مبارک رمضان) پذیرش ارباب رجوع حضوری متوقف شده و خدمات به صورت غیرحضوری، در قالب «خدمات اینترنتی» و «خدمات تلفنی» ارائه خواهد شد.
نسبت به اقشار خاص جامعه هدف (مانند کهنسالان ارجمند) پس از برقراری تماس تلفنی، شیوه مطلوب خدمات رسانی به این عزیزان معین می‌گردد.


نسبت به موارد احتمالی پیش بینی نشده، هم در سامانه خدمات اینترنتی (بخش ارتباط با طلبه) تدبیر لازم در نظر گرفته شده است و هم کاربران پاسخگویی تلفنی (سامانه ۳۱۲۰۰-۰۲۵) راهنمای افراد خواهند بود.
این رزمایش در دهه اول ماه مبارک رمضان در استان قم و در دهه دوم و سوم ماه مبارک رمضان، در سراسر کشور اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه هوشمند IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    درمقابل رزمایش رهبری ،از خودش رزمایش اختراع کرده !!! رزمایش فقط رزمایش مواسات هست،کمی هوشمند باشید و رزمایش وسخنان رهبری را کمرنگ نکنید،بگذارید ابهت و یگانه بودنشان باقی باشه ....