پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام آزموده

حوزه/ دبیر قرارگاه استانی رزمایش مواسات از خیران خواست تا از واریز کمک‌های خود به حساب شخصی نیازمندان خودداری کرده و کمک‌های خود را در قالب رزمایش مواسات ساماندهی کنند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای رزمایش همدردی و کمک مؤمنانه مواسات در استان هم‌زمان با سراسر کشور، اظهار کرد: در قالب این رزمایش کمک‌های مردمی جمع‌آوری، ساماندهی و بین نیازمندان واقعی توزیع می‌شود.

وی از خیران خواست تا از واریز کمک‌های خود به حساب شخصی نیازمندان خودداری کرده و از طریق واریز آن به حساب قرارگاه مواسات کمک‌های خود را در قالب رزمایش مواسات ساماندهی کنند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: ۱۲۰ هزار خانواده در خراسان شمالی جامعه هدف قرارگاه رزمایش کمک مؤمنانه مواسات هستند و در قالب این رزمایش از کمک‌های مختلف بهره‌مند خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهتمام و مشارکت همگانی در اجرای این رزمایش به تبیین برخی از الگوهای مواسات اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در تاریخ صدر اسلام چهره‌های درخشانی هستند کـه در روایـات لقب مُواسی دارند.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه حضرت ابوطالب (ع) یکی از این افراد است، افزود: امـام صـادق (ع) می‌فرماید: «کانَ أَبُونَا أَبُو طَالِبٍ الْمُوَاسِی لَهُ بِنَفْسِهِ وَ النَّاصِرَ لَهُ» و همچنین حضرت امّ المؤمنین خدیجه (س) که امام معصوم می‌فرماید: «کانَ أَوَّلُ مَنْ آمَنَتْ بِهِ خَدِیجَةَ بِنْتَ خُوَیلِدٍ فَوَاسَتْهُ بِمَالِهَا».

وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین (ع) در جریان لیلة المبیت و اقدام شجاعانه حضرت که حتی ملائکه مقرب آسمان نیز از آن شگفت زده شدند و فرمودند: «لَقـَدْ عـَجِبَتِ الْمَلَائِکةُ الْمُقَرَّبُونَ لِمُوَاسَاةِ هَذَا الرَّجُلِ لَک بِنَفْسِه» از دیگر اسوه‌های مساوات هستند.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: حضرت ابوالفضل العباس (ع) که در فرازهای زیارت‌نامه مأثور آن حضرت آمده است: «السَّلَامُ عَلَی الْعَبَّاسِ بْنِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ، الْمِوَاسِی أَخَاهُ بِنَفْسِه» و «السَّلَامُ عَلَیک أَیهَا الْوَلِی الصـَّالِحُ وَ الصـِّدِّیقُ الْمُوَاسِی» از دیگر اسوه‌های مساوات و همدردی مؤمنانه است که امروز باید به عنوان الگوی ما در اجرای این رزمایش مدنظر قرار گیرند.

دبیر قرارگاه استانی رزمایش مواسات اظهار کرد: درمجموع باید گفت مواسات یکی از مهم‌ترین بایسته‌های رفتاری شیعیان در عصر غیبت شمرده شده است و این امر از آن رو است که شدت ابتلائات و سختی‌ها در این مقطع زمانی به اوج خود می‌رسد و در چنین شرایطی هرکس به اندازه توان خویش باید به امور همنوعش رسیدگی کند و خود را به بی‌تفاوتی نزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha